جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
سرعت باد در استان بوشهر افزایش می‌یابد/ وقوع ناپایداری‌های جوی
بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال وقوع ناپایداری‌های جوی در استان خبر داد و گفت: سرعت باد در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا در ساعاتی از بعدازظهر تا عصر ضمن افزایش موقتی سرعت وزش باد، افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری‌های همرفتی در برخی نقاط شمالی و شرقی استان دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: خلیج فارس نیز در غالب ساعات آرام پیش بینی می‌شود اما در برخی ساعات بعد از ظهر پنجشنبه به سبب افزایش نسبی سرعت وزش باد، ارتفاع موج در سواحل مرکزی و جنوبی استان به طور نسبی افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: طی روزهای جمعه تا یکشنبه نیز غالباً جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود و رطوبت هوا نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در ساعات بعد از ظهر گاهی افزایش ابر، وزش باد و احتمال ناپایداری‌های موقت جوی در مناطق مرتفع شمالی و شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: جهت وزش باد متغیر با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی در نواحی شمالی و شرقی استان تا ۳۸ کیلومتر در ساعت، از اواخر امشب به تدریج شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از ظهر فردا در سواحل مرکزی و جنوبی به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 23573
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار