سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday, 16 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
برخورد جدی با فساد توسط سازمان ثبت اسناد/ ۹۷ نفر متخلف اخراج شدند
بوشهر - مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد کشوراز برخورد جدی با فساد خبر داد و گفت: در سال گذشته نسبت به سال ۹۸، صدور سند بر اساس نقشه کاداستر ۴۷۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید بابازاده ظهر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر اظهار داشت: یکی از سیاست‌های سازمان ثبت اسناد و املاک انتصاب مدیران جهادی، انقلابی و متخصص است.

وی ادامه داد: از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد کشور می‌توان به تقویت عدالت و امنیت اجتماعی و اقتصادی، حفظ حقوق مردم و پیشگیری و جلوگیری از اختلافات و دعاوی تکریم و احترام ارباب رجوع و توجه به مطالبات مردم اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد کشور در مورد اجرای طرح کاداستر بیان کرد: بیش از ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه از اراضی کشور طی سال گذشته برای صدور سند مالکیت بر اساس نقشه کاداستر آماده سازی و تثبیت مالکیت شد.

وی ادامه داد: با توجه به صدور سند حدنگار و یا کاداستر برای ۴۷ میلیون هکتار اراضی کشور، شاهد افزایش ۴۷۸ درصدی صدور سند بر اساس نقشه کاداستر نسبت به سال ۱۳۹۸ هستیم.

بابازاده با اشاره به افزایش ۴.۵ برابری صدور سند مالکیت نسبت به اوایل پیروزی انقلاب اضافه کرد: از یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار اراضی ملی در استان بوشهر بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن حدنگاری شده است.

وی با اشاره به کارهای بر زمین مانده در خوزه ماداستر و تکمیل برنامه‌ها خاطرنشان کرد: به زودی جشن انفال در تمامی کشور در حوزه کاداستر اراضی ملی و به عنوان حفظ حقوق بیت‌المال برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک از مبارزه بدون هرگونه اغماض با فساد خبر داد و افزود: ۹۷ نفر از کارکنان متخلف شامل دلال، کارچاق‌کن، وکلا و سردفتران فاقد صلاحیت را دستگیر شدند.

وی با اشاره به مختومه شدن بیش از ۵۹ هزار و ۶۰۰ پرونده توسط سازمان ثبت اسناد و املاک در سال گذشته، تصریح کرد: این میزان پرونده نسبت به سال ماقبل آن دارای رشد ۳۶۰ درصدی بوده است.

در این راسم از خدمات سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر قدردانی و محمدرضا بزرگمهر به عنوان مدیرکل این اداره منصوب شد.

کد خبر 23574
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار