پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
افزایش آمار بستری روزانه و بیماران بدحال کرونایی /کادر درمان تحت‌ فشار زیادی است
ایسنا/بوشهر رئیس شبکه بهداشت دشتستان گفت: ظرفیت بیمارستان شهید گنجی در حال تکمیل شدن است و در حدود ۹۰ درصد خدمات به بیماران کرونایی ارائه می‌شود.

ماریا خویش دوست در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان دشتستان عنوان کرد: با ورود شهرستان به وضعیت قرمز کرونایی، فشار مضاعفی بر کادر درمانی وارد شده، ظرفیت بیمارستان شهید گنجی در حال تکمیل شدن است و سایر بیماران بستری در بیمارستان در معرض خطر هستند.

وی با اشاره به حاکم شدن وضعیت قرمز کرونایی بر شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر شرایط سختی بر جامعه حاکم بوده، تاخت‌وتاز ویروس کرونا بیشتر شده و آمار بستری روزانه و بیماران بدحال کرونایی افزایش‌ یافته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: کمرنگ شدن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه موجبات ورود به وضعیت قرمز را فراهم کرد و اکنون شاهد افزایش فشارها بر کادر درمان شهرستان هستیم.

وی تصریح کرد: با افزایش تعداد بیماران کرونایی، مطب‌ها و داروخانه‌ها هم قادر به پاسخگویی مطلوب به افراد نیستند و هزینه‌های درمانی خانوارها نیز بیشتر شده است.

خویش دوست از تعطیلی اماکن مذهبی و تفریحی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: به دلیل محدودیت‌های وضعیت قرمز کرونایی، نماز جمعه در سراسر شهرستان برگزار نمی‌شود و اماکن مذهبی، فرهنگی و تفریحی شهرستان نیز تعطیل بوده و مراسمات خاص ماه مبارک رمضان نیز بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲، ۳، ۴ و فشار اقتصادی ناشی از آن به مردم تصریح کرد: کرونا علاوه بر تهدید سلامتی و جان مردم، فشار اقتصادی زیادی نیز به مردم وارد کرده و تعطیلی مشاغل باعث بروز مشکلاتی برای معیشت مردم نیز شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را ضروری دانسته و افزود: همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار مهم بوده و باید آحاد مردم شهرستان، سفیران سلامت شوند و بار دیگر بزرگواری خود را ثابت کرده و به‌عنوان الگویی در رعایت توصیه‌های بهداشتی نام خود را در سطح استان و کشور بر سر زبان‌ها بیاندازند.

ماریا خویش دوست بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: اکثر مردم بافرهنگ و نجیب دشتستان دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند ولی تعدادی نیز رعایت نکرده و باعث سرایت ویروس به دیگران می‌شوند. درخواست ما این است که تک‌تک مردم دستورات بهداشتی را با جدیت و به‌طور کامل رعایت نمایند.

وی با تاکید بر برخورد با ناقضان محدودیت‌های کرونایی ابراز کرد: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا با ناقضان محدودیت‌های کرونایی برخورد قانونی شده و مردم عزیز شهرستان می‌توانند شکایات خود در این رابطه را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.

رئیس شبکه بهداشت دشتستان تصریح کرد: مقابله با کرونا نیازمند عزم جدی و همگانی بوده و آحاد مردم باید در این مسیر همراهی کرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کادر درمان که در حال حاضر تحت‌ فشار زیادی است کمک کنند.

انتهای پیام

کد خبر 23607
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار