جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
ظرفیت‌های آبشیرین‌کن‌های استان بوشهر به ۱۵۰ هزار متر مکعب می‌رسد
بوشهر - استاندار بوشهر از تکمیل برخی از آب‌شیرین‌کن‌های استان تا فصل تابستان خبر داد و گفت: ظرفیت‌های آبشیرین‌کن‌های استان بوشهر به ۱۵۰ هزار متر مکعب در روز می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر پنجشنبه در جمع نمایندگان شوراهای اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت تأمین آب در استان بوشهر تلاش گسترده‌ای صورت گرفته و طرح‌های مهمی در دست اجرا است.

وی ظرفیت تولید آب در آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر را در حال حاضر ۵۳ هزار متر مکعب در روز عنوان کرد و ادامه داد: پروژه‌های آب‌شیرین‌کن به ظرفیت بیش از ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در شهرها و روستاهای استان بوشهر طراحی شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه بخش دیگری از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در روستاها و شهرها در فصل تابستان افتتاح می‌شود افزود: در حوزه سدسازی در استان بوشهر اقدامات مهم و تأثیرگذاری انجام شده است.

وی به روند ساخت سدهای دالکی، خائیز، باغان، دشت پلنگ و اخند اشاره کرد و ادامه داد: تکمیل و راه‌اندازی این سدها را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم و این موضوع از اولویت‌های ما است.

گراوند با اشاره به اینکه آسیب‌ها در شورای روستاها کمتر از شهرها بوده است افزود: نسبت به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی کم لطفی شد و کوچک‌ترین اتفاقات را بزرگنمایی کردند.

وی، نقش شوراهای اسلامی در عمران و آبادانی شهرها و روستاها را مهم و تأثیرگذار دانست و بیان کرد: در روستاهای استان بوشهر با مشارکت شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها بیش از ۸۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی فرسوده بازسازی و ترمیم شده است.

استاندار بوشهر افزود: در سال ۹۸، هزار میلیارد تومان و در سال گذشته هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده در اختیار دهیاری‌های استان بوشهر قرار گرفت.

کد خبر 23657
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار