شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مهارت‌آموزی سه هزار نفر ازافراد در معرض آسیب‌های اجتماعی در بوشهر
بوشهر- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از مهارت‌آموزی سه هزار نفر از افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب‌های اجتماعی در این استان خبر داد.

عبدالمجید دراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی به افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌دیده با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و بهزیستی استان بوشهر در سال ۱۳۹۹ صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: توانمندسازی آسیب دیدگان و افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی در قالب آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای از مداخلاتی است که باعث تغییر رفتار، ارتقا وضعیت معیشت و درنهایت ارتقا سطح زندگی آنها می‌شود.

دراهکی اضافه کرد: این آموزش‌ها در ۳۶۰ دوره آموزشی و با تنوع ۱۸۰ حرفه آموزشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، پناهندگان خارجی، زنان سرپرست خانوار، زنان خانه‌دار، ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی، زندانیان و افراد دارای معلولیت برگزارشده است.

وی افزود: از این تعداد هزار و ۱۲۳ نفر در بخش کارگاه‌های زندان، ۶۱۸ نفر در کمپ‌ها و مراکز درمان اجباری و معتادین بهبودیافته و زنان بد سرپرست بی‌سرپرست ،۸۴۲ نفر در بخش زنان سرپرست خانوار ،۱۲۲ نفر در بخش زنان خانه‌دار آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

دراهکی با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان استان گفت: هدف از ارائه این آموزش‌ها ایجاد انگیزه، امید به زندگی و کمک به اشتغال آنها پس از آزادی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر توانمندسازی افراد نیازمند را یکی از ضرورت‌های کاری فنی و حرفه‌ای عنوان و تصریح کرد: امیدواریم در راهی که قدم برمی داریم، در راستای تحولات اجتماعی و اقتصادی، اثربخشی مؤثر داشته باشیم.

دراهکی بیان کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان بوشهر امسال طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه سکونت‌گاه‌های غیررسمی ۲۷۲ نفر، در حوزه پناهندگان و اتباع خارجی ۷۵ نفر و در بخش ساکنین مناطق محروم و مرزی نیز ۵۴ نفر با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توانمند شده‌اند.

دراهکی مهارت‌آموزی را پایه و اساس کاهش جرم و بزهکاری در جامعه دانست و تصریح کرد: بر همین اساس این اداره کل در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه‌ریزی و رویکرد جدید تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم کردن زمینه اشتغال موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

وی از توانمندسازی ۱۴۳ نفر از معلولین تحت حمایت بهزیستی در استان خبر داد و گفت: آموزش مهارت به اقشار در معرض آسیب می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و بخش مهمی از مشکل بیکاری در جامعه را مرتفع کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به ۳ هزار و ۲۶۵ نفر از آسیب‌دیده و افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و بهزیستی استان بوشهر در سال ۱۳۹۹ صورت گرفته است.

کد خبر 23741
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار