جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
از برکناری پیمانکار تا وضعیت نابسامان پسماند و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب
ایسنا/بوشهر شهردار بوشهر گفت: مبلغ ۷۴ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری که مربوط به سال های پیشین بوده، در سال ۹۹ به طور کامل پرداخت شد و همچنین توانستیم با ارتقاء درجه شهرداری بوشهر از رتبه ۱۰ به ۱۱، وضعیت معیشتی کارکنان شهرداری را نسبت به ماه های گذشته بهبود بخشیم.

حسین صالحیان پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک روز شوراها و با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از برخی پروژه های شهرداری عنوان کرد: به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه، عملیات اجرایی ۱۶ پروژه از جمله ساختمان‎‌های شهرداری منطقه ۱ و ۲، تکمیل زمین‌‎های چمن مصنوعی پارک نسیم، پارک آزادگان و... آغاز شده‌ است.

وی با اشاره به روند پیگیری پروژه ناتمام تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی که در سال های گذشته آغاز به کار کرده بود، افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی قرار بود در مدت ۱۸ ماه ساخته شود ولی به سبب تعلل پیمانکار، در موعد مقرر به سرانجام نرسید از همین رو پیمانکار مزبور برکنار شده و مجری جدید انتخاب می شود تا ان شالله در مدت معین تعیین شده، این پروژه را تکمیل کند. 

شهردار بندر بوشهر همچنین به سهم ۸۰ درصدی شهرداری در ساخت پروژه چرخ و فلک بوشهر اشاره کرد و گفت: این پروژه با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی آغاز شد که از این میان شهرداری سهم ۸۰ درصدی و بخش خصوصی سهم ۲۰ درصدی داشته است که به دلیل مشکلات حقوقی ادامه کار میسر نبود و پس از تغییر اعضای شورای شهر، تصمیمات جدیدی در رابطه با این پروژه گرفته شد. بر اساس برنامه زمان بندی این پروژه باید در مدت نود روز تکمیل شود و البته این موعد بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می شود.

صالحیان با اشاره به وضعیت نابسامان پروژه گذر پلیس راه قدیم بوشهر، خاطرنشان کرد: پروژه گذر پلیس راه قدیم بوشهر تا گذر امام علی (ع)، پروژه‌ی بسیار پر هزینه‌ای است اما متاسفانه در دوره های گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته و بدون تنظیم قرارداد مشخص و دریافت مجوز محیط زیستی عملیات اجرایی آن آغاز شده و اکنون به دنبال ساماندهی این پروژه هستیم.

وی در تشریح آخرین وضعیت پروژه فانوس دریایی گفت: این پروژه در دوره شورای پنجم کلید خورد ولی با وجود اینکه قرار بود در فاصله دویست متری از خشکی اجرا شود تنها ۷۰ متر از پل مزبور ساخته و رها شد و در حال حاضر اسکلت آن رو به فرسودگی است و ادامه پروژه به یکی از مشاوران متخصص سپرده شده است.

شهردار بوشهر از اختصاص اعتبار ۴۰ میلیاردی برای آسفالت کوچه های خاکی بوشهر خبر داد و گفت: امید است با این اعتبار بتوانیم کلیه کوچه‌های خاکی شهر بوشهر را آسفالت کرده و ساماندهی کنیم.

حسین صالحیان از تخصیص اعتبار لازم برای احداث جاده محله سر تل به محور نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: اعتبار لازم برای احداث جاده محله سرتل به محور نیروگاه اتمی بوشهر تامین شده و به زودی با مشارکت سازمان انرژی اتمی، این پروژه تحت عنوان «تل پی تل» احداث خواهد شد.

وی عنوان کرد: مبلغ ۷۴ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری که مربوط به سال های پیشین بوده، در سال ۹۹ به طور کامل پرداخت شد و همچنین توانستیم با ارتقاء درجه شهرداری بوشهر از رتبه ۱۰ به ۱۱، وضعیت معیشتی کارکنان شهرداری را نسبت به ماه های گذشته بهبود بخشیم.

شهردار بوشهر با اشاره به وضعیت نابسامان پسماند از عملکرد ضعیف پیمانکار فعلی انتقاد کرد و افزود: امید است با انتخاب پیمانکار جدید، وضعیت نابسامان فعلی تا حدی ساماندهی شود و البته در راستای بهبود این شرایط تعداد ۱۰۰۰ سطل زباله ویژه محلات خریداری شده و در اسرع وقت در نقاط تعیین شده قرار داده می شود.

صالحیان با اشاره به ضرورت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب گفت: جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب در کمپ های شهرداری، از اولویت‌‎های ما بوده و در حال حاضر نیز به دنبال ایجاد کمپ و البته سایت پسماند جدید هستیم که تحقق آن در گرو تامین زمین و فضای مناسب است.

انتهای پیام

کد خبر 23779
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار