سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday, 16 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
دو فراخوان هنر قرآنی توسط حوزه هنری استان بوشهر منتشر شد
بوشهر- رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: به مناسبت ماه ضیافت الهی دو فراخوان استانی در خوشنویسی و تصویرسازی جهت جلب مشارکت و فعالیت هنرمندان استان منتشر شد.

امید پارسایی فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال سومین دوره فراخوان خوشنویسی «قدر قلم» برگزار می‌شود و از خطاطان استان دعوت‌شده است تا آثار خود را در رشته‌های مختلف خوشنویس در خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و نقاشی خط در دو محور آیاتی از سوره‌های مبارکه شعرا و حشر به نگارش درآورند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با تأکید بر تقویت هنر قرآنی در استان اظهار کرد: از هنرمندان تصویرساز استان نیز در فراخوان دیگری دعوت‌شده است تا نسبت به تصویرسازی قرآنی بر اساس قصه اصحاب کهف بر مبنای آیات سوره کهف و همچنین توصیف دریا بر مبنای سوره نحل به خلق اثر بپردازند.

وی با اشاره به مجاهدت‌های شبانه‌روزی کادر درمان استان در مقابله با بیماری کرونا افزود: برای تقدیر و تجلیل از کادر زحمتکش درمان استان در این ایام، آثار برگزیده این فراخوان‌ها به کادر درمان استان تقدیم می‌شود.

پارسایی فر با اشاره به اهمیت هنرهای تجسمی در استان خاطرنشان کرد: هنرهای تجسمی با توجه به جذابیت و نوع تولیدشان که عمدتاً به صورت هنرهای فردی هستند، در این ایام قرنطینه و کرونایی، فرصت مناسبی برای ارائه استعدادها و توانمندی‌های هنرمندان استان هستند که باید به آنها توجه و با برگزاری این فراخوان‌ها ساماندهی و تقویت شود.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به هدف از برگزاری این فراخوان در ماه مبارک رمضان افزود: شناسایی و حمایت از استعدادهای هنرمندان جوان در استان که بر مبنای مفاهیم قرآنی و دینی نسبت به تولید آثار فاخر اقدام می‌کنند، از رسالت‌های مهم حوزه هنری است که با برگزاری این رویدادهای هنری در پی نائل شدن به این اهداف هستیم.

کد خبر 23784
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار