چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
نارضایتی صادرکنندگان بوشهری از طولانی بودن تشریفات گمرکی در قطر
بوشهر- رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: صادرکنندگان بوشهری از طولانی بودن فرآیند تشریفات گمرکی در قطر اعتراض دارند.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کوتاه کردن و شتاب بخشی فرآیند تشریفات گمرکی صادرکنندگان بوشهری در گمرک قطر ضروری است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون انجام فرآیند تشریفات گمرکی صادرکنندگان استان بوشهر در گمرک کشور قطر بسیار طولانی و فرسایشی است.

گزدرازی اضافه کرد: مسئولان مربوطه برای کوتاه کردن و شتاب بخشی فرآیند تشریفات گمرکی صادرکنندگان بوشهری در گمرک قطر پیگیری لازم را انجام دهند.

و ی افزود: صادرکنندگان کالا از بندر دیر نسبت به طولانی شدن فرآیند تشریفات گمرکی در بندر الرویس قطر اعتراض‌های دارند که انتظار است مسئولان استان با استفاده از ظرفیت قانونی برای حل این مشکل تلاش کنند.

گزدرازی اضافه کرد: بنادر قطر در چند سال اخیر یکی از ظرفیت‌های صادراتی استان بوشهر است که باید تسهیل سازی لازم پیرامون آن صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر اضافه کرد: در سال ۹۹ میزان صادرات استان بوشهر به قطر متأثر از طولانی بودن تشریفات گمرکی اندکی کاهش داشت.

وی افزود: در زمان حاضر بسیاری از صاحبان کالاها به دلیل دستورالعمل جدیدی در ارتباط با کارت‌های بازرگانی صادره با موضوع سقف و سابقه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با مشکل روبرو شده‌اند که با ادامه این وضعیت در آینده نزدیک انبوهی از کالاها در گمرک‌ها رسوب می‌شود که باید نسبت به آن چاره‌اندیشی مناسبی صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر خاطرنشان کرد: همه کسب‌وکارها دچار آسیب‌هایی جدی با توجه به همه محدودیت‌ها، مشکلات و تحریم‌های ظالمانه و بیماری کرونا شده‌اند و بخش‌های مختلف با موجی از بیکاری و تبعات سو آن درگیر هستند.

کد خبر 23850
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار