پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
وابستگی آبی بوشهر به استان‌های هم‌جوار به ۶۰ درصد رسید
بوشهر- استاندار بوشهر از توسعه زیرساخت‌های حوزه آب در استان خبر داد و گفت: وابستگی آبی بوشهر به استان‌های هم‌جوار کاهش یافت و به ۶۰ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند صبح دوشنبه در مراسم افتتاح ۲۴ طرح آبرسانی در استان بوشهر اظهار داشت: بیش از ۶۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در حالی که در گذشته استان بوشهر در زمینه تأمین آب شرب بیش از ۹۰ درصد به استان‌های همجوار وابستگی داشت، با اجرای طرح‌های متعدد در نقاط مختلف استان، میزان وابستگی به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

استاندار بوشهر با اشاره به تأمین آب پایدار روستاهای استان با توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها خاطرنشان کرد: نخستین آب‌شیرین کن روستایی سال گذشته در بوشهر افتتاح شد که وزارت نیرو و آبفا استان بوشهر تلاش ویژه‌ای در این زمینه داشته‌اند.

وی از ساخت دو طرح آب‌شیرین‌کن جدید در روستاهای استان خبر داد و بیان کرد: این دو طرح هم در دولت دوازدهم تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت تا آب مورد نیاز روستاها تأمین شود.

گراوند به اجرای خط انتقال آب‌شیرین‌کن سیراف- جم اشاره کرد و ادامه داد: از محل ماده ۲۸ و ظرفیت منابع اعتباری بخش بحران ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط آبرسانی سیراف - جم تخصیص یافته و ابلاغ شده است.

وی از تأمین آب پایدار ۲۸ روستا با اجرای خط انتقال آب سد باغان به پالایشگاه جم خبر داد و افزود: اجرای این طرح‌ها و اقدام‌ها و تلاش‌های وزارت نیرو در بخش آبرسانی موجب خوشبینی مردم این استان شده‌است.

کد خبر 23914
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار