جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
گره‌های معیشتی معلمان باز شود/ لزوم رفع مشکلات کارگران
بوشهر - امام جمعه دیر خواستار تلاش برای رفع مشکلات کارگران شد و گفت: مسئولان باید تلاش کنند تا گره‌های معیشتی معلمان باز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی قدس، اظهار داشت: این روز از یادگاران ارزشمند امام راحل است که در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و دفاع از سرزمین‌های اسلامی و مسجدالاقصی قبله اول مسلمین مطرح شد.

امام جمعه بندر دیر بیان کرد: حمایت ما از ملت مظلوم فلسطین و دفاع از قدس شریف یک وظیفه انسانی، دینی و اسلامی است.

وی ادامه داد: امیدواریم با این حمایت‌ها ملت مظلوم فلسطین آزادی خود و سرزمین‌هایش را شاهد باشد که نشانه‌هایش پیدا است و امروز جبهه مقاومت در کمال اقتدار و رژیم صهیونیستی رو به ضعف و استیصال است.

حسینی خاطرنشان کرد: اگرچه امروز راهپیمایی و رژه موتوری و خودرویی نداریم ولی همه موظف هستیم به هر طریق ممکن حمایت خود از آرمان فلسطین و آزادسازی سرزمین‌های اسلامی و نفرت و انفجار از اشغالگران قدس و حامیانشان و در رأس آمریکای جنایتکار اعلام کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص روز معلم، ابراز کرد: همه باید سعی کنیم شأن معلمان را بالا ببریم و این به عنوان یک فرهنگ در جامعه ما مطرح شود.

امام جمعه بندر دیر اضافه کرد: شهید مطهری یک جهاد نرم افزاری به تمام معنا را شروع و در مقابل امواج مهاجم قرار گرفته بود و امروز هم معلمان ما در مقابل این تهاجم فکری و اخلاقی که متوجه نسل جوان است راه استاد راه ادامه داده و در برابر این تهاجم فرهنگی بایستند.

وی تاکید کرد: گره‌های معیشتی معلمان که عمدتاً بر عهده دولت و مجلس است باید حل شود.

لزوم حمایت از کارگران

حسینی با اشاره به اینکه جامعه کارگری حق بزرگی بر گردن همه آحاد جامعه دارد، گفت: در اقتصادی که می‌خواهد روی پای خودش بایستد کارگر ستون اصلی است و تولید وابسته به کارگر است.

وی یادآور شد: در بحث حمایت از کارگران هم به امنیت شغلی و مسکن و بیمه آنها و هم تولید اشتغال و کار توجه شود.

حسینی خاطرنشان کرد: بهترین کار برای خنثی کردن تحریم، تلاش واقعی و نه شعاری تقویت تولید ملی است.

امام جمعه دیر اظهار کرد: انتخابات را باید به معنای واقعی کلمه یک فرصت مهم تلقی و نباید مردم را از انتخابات دلسرد کنیم.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که اخیراً در بحث سیاست خارجی و مقاومت شده بود، گفت: از برخی مسئولین کشور حرف‌هایی شنیده شد که مایه تأسف است و برخی از این حرف‌ها تکرار حرف‌های آمریکا است.

در اجرای برجام سیاست‌های نظام اجرایی نشد

حسینی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم در مقابل خواست آمریکایی‌ها کوتاه بیاییم و باید پرتوان عمل کنیم، عنوان داشت: سیاست خارجی در هیچ جای دنیا در وزارت خارجه تعیین نمی‌شود، در همه جای دنیا مربوط به مجامع بالادستی و مسئولین عالی رتبه هستند که تعیین می‌کنند و وزارت خارجه هم همکاری دارد و بیشتر جنبه اجرایی آن است.

وی با بیان اینکه در اجرای برجام سیاست‌های نظام اجرایی نشد، گفت: بنابراین بعضی افراد کم کاری‌ها و مسائلی که در بحث برجام پیش آمده را با این بهانه که سیاست نظام بوده، لاپوشانی نکنند.

امام جمعه بندر دیر افزود: نباید ما حرف و صحبتی بزنیم که دشمنان شاد شوند.

وی با اشاره به اینکه این روزها برخی در دفاع از وزیر امور خارجه سعی می‌کنند از هر وسیله‌ای استفاده کنند، افزود: عده‌ای از اینکه مردم از سردار سلیمانی تجلیل می‌کنند و ایشان را دوست دارند، ناراحتند.

امام جمعه بندر دیر یادآور شد: کسی در صدد نفی خدمات دستگاه دیپلماسی نیست اما بی انصافی است که شما نقش سردار سلیمانی را در امنیت منطقه و تأمین منافع ملی ما و جهان اسلام نادیده بگیرید و اگر دشمنان ما بر سر میز مذاکره نشستند بخاطر اقتداری بود که ما داشتیم.

کد خبر 24189
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار