شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
تجلیل از چهل سال مجاهدت علمی دکتر عبدالکریم مشایخی
بوشهر- معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر از برگزاری آئین تجلیل از عبدالکریم مشایخی در ویژه برنامه «از تبار قلم» خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر راهب صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ویژه برنامه از «تبار قلم» با تقدیر از تلاش‌های چهل ساله دکتر عبدالکریم مشایخی در بوشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به رویکرد نهاد در ارج نهادن به منزلت، قداست و حرمت قلم و صاحبان آن، همزمان با ایام شکل‌گیری محافل ادبی نهاد و گروه‌های موضوعی در یک سال گذشته و همچنین مناسبت‌های پیش‌رو از جمله روز قلم و روز ادبیات کودک و نوجوان، ویژه‌برنامه تجلیل و قدردانی تعدادی از فرهنگ‌مداران این حوزه در استان‌های مختلف با عنوان «از تبار قلم» برگزار می‌شود.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر بیان داشت: دکتر عبدالکریم مشایخی از صاحب‌نظران تاریخ بویژه تاریخ بوشهر و خلیج فارس است که آثار و تألیفات فراوانی را در زمینه بوشهر شناسی علی الخصوص خلیج فارس و مبارزه با استعمار دارد.

وی ادامه داد: از آثار دکتر مشایخی می‌توان به مدرسه سعادت بوشهر از چند زاویه، علما و نویسندگان بوشهر، گزارش‌های سرپرسی کاکس سرکنسول انگلیس در بوشهر، خلیج فارس و بوشهر، خلیج فارس نامی برای همیشه، بندر بوشهر پیشگام مدرسه سازی جنوب ایران، تهاجم انگلیس به جنوب ایران و روحانیت بوشهر و نهضت مشروطه جنبش مشروطیت در بوشهر اشاره کرد.

کد خبر 28275
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار