جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
اسکله‌های شناور مسافری در گناوه و دیلم بهره‌برداری می‌شوند
گناوه- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: پروژه احداث اسکله شناور مسافری در بندر گناوه ۱۵ مرداد و در بندر دیلم تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سیاوش ارجمند زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اسکله شناور مسافری در بندر گناوه ۱۵ مرداد و در بندر دیلم تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد که مدت زمان اجرای این دو پروژه پنج ماه و اعتبار اولیه این پیمان نیز ۵۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: عملیات اجرایی این پروژه‌ها شامل ساخت و نصب اسکله شناور، ساخت پل دسترسی و متعلقات، تسطیح اراضی، استحصال زمین و اجرای سازه حفاظتی است.

وی ادامه داد: پروژه احداث ساختمان گارد و سر درب اداره بندر گناوه نیز با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود که تاکنون ۶۰ درصد اعتبار آن جذب شده و پیشرفت آن هم ۷۱ درصد است.

ارجمند زاده اضافه کرد: این طرح شامل احداث ساختمان به مساحت ۸۰۰ مترمربع در دو طبقه، تکمیل ساختمان ورودی، محوطه سازی اطراف ساختمان گارد با مساحت حدود پنج هزار و ۴۰۰ متربع است.

وی بیان کرد: پروژه تعمیر اساسی منجر به ابنیه بنادر گناوه و دیلم و لاور ساحلی شهرستان دشتی نیز از مرداد سال گذشته با ۵۱ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده و مقرر شده تا ظرف ۱۸ ماه به پایان برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: این پروژه شامل تعمیرات اساسی اداره، برج کنترل و پایانه مسافربری بندر گناوه، تعمیر اساسی نهایی برج کنترل و احداث آسانسور بندر دیلم و همچنین تعمیر اساسی نهایی برج کنترل و احداث آسانسور بندر لاور ساحلی است.

ارجمند زاده بیان کرد: مهم‌ترین پروژه در بنادر شمالی استان بوشهر طرح جامع است که اجرای آن فعالیت ناوگان تجاری منطقه را توسعه می‌دهد و به اشتغال و رونق اقتصادی این بنادر منجر خواهد شد.

کد خبر 28276
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار