پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
عنوان قاچاق از روی کالای ملوانی برداشته شود
ایسنا/بوشهر معاون استاندار بوشهر گفت: باید عنوان قاچاق از روی کالای ملوانی برداشته شود زیرا کالای همراه ملوان از مرزهای رسمی و با مجوز رسمی وارد می‌شود.

محمدتقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: واژه نامانوس قاچاق باید از روی کالای همراه ملوان برداشته شود و باید بین این دو مقوله دور و جدا از هم، تفکیک قائل شد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از بروز همه‌گیری کرونا و مشکلات پیش آمده از قبیل تحریم‌های ظالمانه و به منظور حمایت از معیشت ملوانان، لنج‌داران و مالکان شناورها برای تحقق حقوق مرزنشینان، مدیریت ارشد استان بوشهر پیگیری‌های متعددی داشت تا از طریق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان‌های مربوط مجوز مرحله نخست سفر شناورها دریافت شود.

جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر با اشاره به اینکه ورود کالای همراه ملوان با شناورهای سنتی با ظرفیت پایین‌تر از ۵۰۰ تن قانونی است، افزود: بر اساس این مجوز هر شناور مجاز به واردات ۳۰ وانت کالای همراه ملوان بدون اعمال تشریفات رایج ترخیص کالاها و رویه‌های رسمی است. همچنین طبق این مجوز مالکان، ناخدا و ملوانان شناورها باید فقط بر اساس فهرست، ۹۷ قلم کالای اعلام شده مجاز را وارد کنند.

ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضلات مرتبط با پدیده خودروهای شوتی و ابراز تاسف و تاثر خود از پیشامدهای اخیر، تصریح کرد: به طور جدی اعلام می‌کنیم که بر اساس نظر تمامی اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و مصوبات شورای تأمین و مستند به مجوزهای قانونی اخذ شده برای ورود کالا از محل ملوانی، جا به جایی گروه کالایی یاد شده در این استان بلامانع است.

وی با اشاره به اینکه گمرک در دراز مدت باید سازوکار خود را برای گردش آزادانه کالا در بازار و مراکز اقتصادی استان ارائه کند، بیان کرد: چون جا به جایی و انتقال گروه کالایی یاد شده بر اساس فهرست مربوط و با مجوز رسمی دولت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور و از محل مبادی و مرزهای رسمی است، مشمول هیچگونه محدودیتی نیست و مسئولان حوزه انتظامی و قضائی این موضوع باید به این مورد توجه کنند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ابراز امیدواری کرد که با این اقدام، فعالیت‌های مرتبط با نقل و انتقال کالا در استان بوشهر به حالت عادی درآید  و مشکلات پدیده‌ای به عنوان خودروی شوتی برچیده شود.

ایرانی افزود: مجوز مرحله نخست سفر شناورهای سفاری در قالب مجوز ورود کالای همراه ملوان برای شناورهای سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن امروز به ستاد نظارت گمرکات استان ابلاغ خواهد شد. بر اساس این مجوز، شناورهایی که هنوز مرحله سوم سفر خود را انجام نداده‌اند، تنها دو ماه فرصت دارند تا از این سهمیه استفاده کنند و سپس از مرحله نخست سفر امسال یا به اصطلاح مرحله چهارم بهره ببرند.

انتهای پیام

کد خبر 28291
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار