پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
افزایش پوشش ابر در استان بوشهر/ رگبار پراکنده باران و وقوع تندباد
بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش پوشش ابر در استان خبر داد و گفت: رگبار پراکنده باران و وقوع تندباد دور از انتظار نیست.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی و تحلیل آخرین الگوها و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از عصر روز جمعه تا روز دوشنبه آینده شاخص‌های ناپایداری همرفتی موسمی در سطح استان به‌ویژه در نیمه جنوبی و مناطق مرتفع شرقی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: بر این اساس طی این مدت در مناطق یاد شده ضمن افزایش و رشد ابرهای همرفتی، وقوع رگبارهای پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش ناپایداری‌های جوی و رشد ابرهای همرفتی خاطرنشان کرد: همراه با وزش تندباد لحظه‌ای در مناطق ساحلی جنوبی، دریا به طور موقتی متلاطم می‌شود.

وی افزود: احتمال برخورد صاعقه، احتمال افزایش روان‌آب رودخانه فصلی و آب‌گرفتگی موقت مسیل‌ها و معابر عمومی، وزش تندباد و افزایش موقت ارتفاع موج دریا و اختلال در ترددهای دریایی وجود دارد.

شکوهی‌پور افزود: توصیه می‌شود که از صعود به ارتفاعات، اجتناب از ترددهای دریایی در سواحل جنوبی پرهیز شود و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش تندباد لحظه‌ای و برخورد صاعقه اتخاذ شود.

وی گفت: در ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در مناطق جنوبی افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 28377
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار