سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday, 16 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
پیش‌بینی بارش پراکنده در استان بوشهر/ریزش تگرگ دور از انتظار نیست
بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با پیش‌بینی بارش پراکنده در استان گفت: ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اواسط هفته آینده شاهد گسترش سیستم‌های ناپایدار جوی موسمی در جنوب کشور باشیم.

وی اضافه کرد: در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر در سطح استان، عمدتاً در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، مرکزی و شرقی استان وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه وقوع این ناپایداری‌ها در ساعاتی از ظهر فردا شنبه تا بعدازظهر دوشنبه از شدت بیشتری برخوردار است افزود: در این مدت در مناطق مستعد، احتمال ریزش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

ارتفاع موج به ۱.۵ متر می‌رسد

وی ادامه داد: آسمان استان در ساعات آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و در مناطق جنوبی و شرقی استان با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا جنوب جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی در هنگام وقوع ناپایداری بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعات خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی در هنگام وقوع ناپایداری ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 28404
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار