جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مسئولان در عرصه واکسیناسیون کرونا تلاشی جهادی داشته باشند
ایسنا/بوشهر امام جمعه بوشهر گفت: از مسئولان بهداشت و درمان می‌خواهم که در عرصه واکسیناسیون افراد ۵۰ سال به بالا و ۴۰ سال به بالای دارای بیماری‌های خاص و سپس واکسیناسیون عمومی تلاشی جهادی داشته باشند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه این هفته، یکی از فضائل اخلاق اجتماعی اسلامی را داشتن روحیه و رویه «انصاف» برشمرد و آن را به معنای «رعایت مساوات و برابری در رفتار با دیگران و پرهیز از تبعیض در روابط اجتماعی» دانست.

وی با بیان اینکه انصاف برترین ویژگی انسان‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: یکی از آثار انصاف محبوبیت مردمی، کسب عزت الهی و وحدت اجتماعی است.

امام جمعه بوشهر ضمن تسلیت بیست و هفتم تیر مطابق با هشتم ذی‌الحجه سالروز شهادت امام باقر (ع)، خاطرنشان کرد: آن امام بزرگوار در شرایط خاص تاریخی، عهده‌دار امامت شد و از تحول سیاسی تغییر حکومت بنی امیه به بنی عباس استفاده کرد و علوم و معارف اسلامی را که در حال نابودی و تحریف بود، احیا کرد و مدرسه بزرگ جهانی مکتب اهل بیت علیهم السلام را پایه گذاری کرد.

صفایی بوشهری با تبریک روز عرفه و عید سعید قربان بیان کرد: عرفه، روز دعا، نیایش، معرفت، ایمان به ذات اقدس الهی و ایجاد تعهد به عبودیت الهی است.

وی با بیان اینکه عید قربان، روز عبور از تمامی مظاهر ضدخدایی و دوری از گناه و معصیت است، اضافه کرد: عید قربان نماد آمادگی برای قربانی‌کردن تمامی دوست داشته‌های خود در راه خدا و پروردگار عالم است.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت دهه مبارک ولایت و امامت که از عید قربان آغاز می‌شود و تا عید غدیر ادامه دارد، از تلاش‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در استان بوشهر که با مجاهدت و هدایتگری، فرهنگ علوی را در استان ولایی بوشهر گسترش می‌دهد، قدردانی کرد.

صفایی بوشهری از تلاش‌ها و مجاهدت‌های کارکنان درمان در معالجه بیماران کرونایی نیز تشکر کرد و گفت: از مردم خواسته می‌شود برای مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی، از مسئولان بهداشت و درمان خواست برای واکسیناسیون افراد ۵۰ سال به بالا و بیماران خاص ۴۰ سال به بالا و سپس واکسیناسیون عمومی جهادی تلاش کنند تا از این بحران ویروسی عبور شود.

انتهای پیام

کد خبر 28414
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار