جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
۳۳ درصد محصولات نخیلات استان بوشهر به صورت نوبرانه برداشت می‌شود
بوشهر- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برداشت ۵۵ هزار تن خارک و رطب در استان، گفت: ۳۳ درصد محصولات نخیلات استان بوشهر به صورت نوبرانه برداشت می‌شود.

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خرما یکی از مهمترین محصولات حوزه کشاورزی استان بوشهر است که دشتستان به عنوان قطب تولید خرمای کشور شناخته می‌شود.

وی با اشاره به وجود حدود شش میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نخل در سطح ۳۴ هزار هکتار از اراضی باغات استان بوشهر خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۱۶۵ هزار تن محصول شامل رطب، خارک و خرما از این نخیلات برداشت می‌شود.

برداشت ۵۵ هزار تن خارک و رطب

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت خارک و رطب در استان بوشهر بیان کرد: حدود ۵۴ هزار تن محصول از نخیلات استان بوشهر به صورت نوبرانه یعنی خارک و رطب برداشت می‌شود.

وی با اشاره به برداشت هشت هزار تن به صورت خارک در نخیلات استان اضافه کرد: مهمترین ارقام خارک در استان بوشهر برحی، حاج باقری و قندی است.

عمرانی از مهمترین ارقام رطب استان بوشهر نیز به کبکاب و شهابی اشاره کرد و افزود: رطب یکی دیگر از محصولات نوبرانه نخل است که پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۶ هزار تن رطب برداشت شود.

ظرفیت ۶۵ هزار تنی سردخانه‌ها

وی با اشاره به توسعه ظرفیت سردخانه‌های تخصصی محصول خرما در استان ادامه داد: شرایط مناسبی برای ذخیره رطب در استان فراهم شده است و این موضوع باعث تنظیم بازار شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ظرفیت سردخانه‌های استان را ۶۵ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و گفت: امسال ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصول خارک، رطب و خرما در استان بوشهر تولید و روانه بازار شود.

کد خبر 28428
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار