پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
تقویت زیرساخت‌های حوزه آب در جم/ پیشرفت سد باغان به ۶۵ درصد رسید
بوشهر - استاندار بوشهر از تلاش جدی برای تقویت زیرساخت‌های حوزه آب در شهرستان جم خبر داد و گفت: در حال حاضر پیشرفت سد باغان به ۶۵ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند صبح شنبه در بازدید از سد باغان در شهرستان جم اظهار داشت: توسعه و تقویت زیرساخت‌های حوزه آب استان بوشهر را به عنوان یک اولویت و برنامه ویژه در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه حوزه آب در اولویت تخصیص اعتبار در استان بوشهر بوده است، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر تحویل عظیمی در حوزه سد سازی در استان بوشهر صورت گرفته است.

استاندار بوشهر تکمیل سد باغان را به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه آب مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: پروژه احداث سد باغان دارای پیشرفت ۶۵ درصدی است که امیدواریم در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

استاندار بوشهر، معاون عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان جم، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از روند اجرای پروژه سد باغان بازدید کردند.

در این پروژه، آب توسط آبگیرِ پیش بینی شده سد مستقیم وارد ایستگاه شماره یک در محل سد شده و از آنجا توسط ایستگاه پمپاژ شماره یک با چهار پمپ اصلی و یک پمپ ذخیره توسط خط لوله‌ای با قطر ۶۰۰ میلیمتر و طول خط حدود ۱.۵ کیلومتر به تصفیه خانه با ۳۲۰ متر ارتفاع از سطح دریا منتقل می‌کند.

طول کلی خط انتقال ۲۷ کیلومتر تا شرکت پالایش گاز فجر جم است که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی در حال اجرا است و با رسیدن آب، همه چاه‌های آن شرکت پلمب خواهند شد.

در صورت اتمام خط انتقال، آب از طریق فرازبند سد و پیش از اتمام کلی پروژه، به شرکت پالایش گاز فجر جم انتقال داده می‌شود. در میانه مسیر نیز انشعاب شهرهای ریز و انارستان قرار دارد.

کد خبر 28429
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار