پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
پیشرفت ۶۵ درصدی خط انتقال سد باغان
ایسنا/بوشهر سد باغان با ۵۰ درصد و خط انتقال آن با ۶۵ درصد پیشرفت برای تامین آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی در شهرستان‌های جم و دشتی در حال اجرا است.

صبح امروز عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر، مهرداد ستوده معاون امور عمرانی استاندار، محمد حسینی فرماندار شهرستان جم، علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی روند ساخت سد باغان را بررسی کردند.

در این پروژه، آب با آبگیرِ پیش بینی شده سد مستقیم وارد ایستگاه شماره ۱ در محل سد شده و از آنجا توسط ایستگاه پمپاژ شماره ۱ با چهار پمپ اصلی و یک پمپ ذخیره با خط لوله‌ای با قطر ۶۰۰ میلی‌متر و طول خط حدود ۱/۵ کیلومتر به تصفیه خانه با ۳۲۰ متر ارتفاع از سطح دریا منتقل می‌کند. 

طول کلی خط انتقال ۲۷ کیلومتر(درحال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد) و تا شرکت پالایش گاز فجر جم است که با رسیدن آب، کلیه چاه‌های آن شرکت پلمب خواهند شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، در صورت اتمام خط انتقال، آب از طریق فرازبند سد و پیش از اتمام کلی پروژه، به شرکت پالایش گاز فجر جم انتقال داده می‌شود. در میانه مسیر نیز  انشعاب شهرهای ریز و انارستان قرار دارد.

انتهای پیام

کد خبر 28435
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار