پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
واکسیناسیون باعث کاهش مرگ و میر کرونایی در استان بوشهر شد
بوشهر- دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: واکسیناسیون باعث کاهش مرگ و میر کرونایی در استان بوشهر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به روند واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در استان بوشهر اظهار داشت: واکسیناسیون نقش مهم و تأثیرگذاری را در کاهش مرگ‌ومیرها داشته است.

وی با اشاره به واکسیناسیون کادر درمان و افراد بالای ۷۰ سال در استان، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در حال حاضر شروع شده و از هفته آینده ثبت‌نام افراد زیر ۵۰ سال را برای تزریق واکسن شروع می‌کنیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر از برنامه‌ریزی برای افزایش سرعت واکسیناسیون در استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر روزانه چهار هزار و ۵۰۰ نفر واکسینه می‌شوند که این رقم را به شش هزار نفر در روز افزایش می‌دهیم.

وی افزود: هفته آینده در استان‌های جنوبی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال با ورود محموله جدید واکسن شروع خواهد شد.

واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال جزایر

کشمیری خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغ وزیر بهداشت واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در جزیره خارگ، شیف و جزیره‌های شمالی و جنوبی در شهرستان گناوه نیز از اهداف دیگر است که شروع خواهد شد.

وی بیان کرد: پس از واکسیناسیون ۵۰ ساله‌ها، بیماران دیابتی که کمتر از ۵۰ سال دارند واکسینه می‌شوند و به‌این‌ترتیب واکسیناسیون بیماران خاص تکمیل‌شده، سپس واکسیناسیون معلمان، رانندگان، کارکنان بانک‌ها، اساتید دانشگاه و دانشجویان انجام می‌گیرد.

کشمیری ادامه داد: سه هفته پیش با یک ابتلای انفجاری کرونا مواجه شدیم و در ۱۵ ماه گذشته بی‌سابقه بود که پس از سه هفته تعدادی از مراجعه‌کنندگان با درگیری ریه بستری شدند و هم‌اکنون نزدیک ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

کاهش چشمگیر مرگ‌ومیرها

وی اضافه کرد: علت اینکه همچنان شاهد جان باختن هم استانی‌ها از کرونا هستیم این است که در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال تازه شروع‌شده و مدت زیادی از آن نگذشته که تأثیرگذاری آن مشهود باشد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر تصریح کرد: تأثیر واکسیناسیون را در کاهش مرگ‌ومیر سالمندان بالای ۷۰ سال دیده‌ایم.

کشمیری گفت: در شهرستان دشتستان ۸۴ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال واکسینه شده‌اند و میزان مرگ‌ومیر در این رده سنی که پارسال یک همه‌گیری بزرگ در این شهرستان داشتیم کاهش چشمگیر داشته اما هم‌اکنون شماری از مرگ‌ومیرها در رده سنی کمتر از ۵۰ سال است که هنوز واکسن نزده‌اند.

کد خبر 28448
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار