جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
پوشش ابر در بوشهر افزایش می‌یابد/ بارش باران در روزهای آینده
بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از بارش باران در روزهای آینده خبر داد و گفت: پوشش ابر در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا دوشنبه شاهد گسترش سیستم‌های ناپایدار جوی موسمی در جنوب کشور خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، مرکزی و ارتفاعات شرقی استان همراه با رشد ابرهای همرفتی، وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت در مناطق مستعد، احتمال ریزش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

وی افزود: در ساعات آینده آسمان قسمتی ابری تا ابری همراه با غبار محلی، در مناطق جنوبی، مرکزی و ارتفاعات شرقی استان همراه با رشد ابر و در برخی ساعات وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر غالباً جنوب غربی تا جنوب جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی و شرقی در هنگام وقوع ناپایداری بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعات.

وی گفت: ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی متر، در سواحل جنوبی و مرکزی در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای گاهی بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته اهرم و خورموج با ۴۵ و برازجان با ۴۴ درجه سانتیگراد بیشترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

وی عنوان کرد: در این مدت جزیره خارگ، بندر امام حسن و جم به ترتیب با ۸۹، ۸۵ و ۸۳ درصد بیشترین میزان رطوبت را در استان بوشهر تجربه کردند.

کد خبر 28475
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار