پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
باران تابستانی در بوشهر ادامه دارد
ایسنا/بوشهر کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز و فردا وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای گاهی همراه با گردوخاک را در استان شاهد خواهیم بود.

هادی سالاری اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا به سبب فعالیت سامانه‌های ناپایدار جوی موسمی در جنوب کشور، در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، مرکزی و ارتفاعات استان همراه با رشد ابرهای همرفتی، وقوع ناپایداری های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای گاهی همراه با گردوخاک را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این مدت در مناطق مستعد، احتمال ریزش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بر این اساس آسمان قسمتی ابری تا ابری همراه با غبار محلی، در مناطق جنوبی، مرکزی و ارتفاعات استان همراه با رشد ابر و در برخی ساعات وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای. همراه خواهد بود.

سالاری تصریح کرد: جهت وزش باد بیشتر جنوب غربی تا جنوب جنوب شرقی و فردا گاهی شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی و شرقی در هنگام وقوع ناپایداری طی امروز گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعات خواهد بود.

وی عنوان کرد: ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی متر و در سواحل جنوبی و مرکزی در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای گاهی به بیش از ۱۵۰ سانتی‌متر می‌رسد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۳۱ بامداد، جزر اول ساعت ۱۰:۲۱، مد دوم ساعت ۱۵:۱۰ و جزر دوم دریا ساعت ۲۱:۵۴ خواهد بود.

به گزارش ایسنا، روز گذشته در برخی از نقاط جنوبی و شرقی استان بوشهر یعنی شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دیر و دشتی همانطور که پیش بینی شده بود شاهد بارش باران، وزش باد و رعدوبرق بودیم.

انتهای پیام

کد خبر 28537
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار