شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
خواستگار دشتستانی، مزاحم سایبری از آب درآمد
ایسنا/بوشهر فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان با اشاره به خبر شناسایی خواستگار جوانی که مزاحم سایبری خانواده همسرش بود، گفت : قانون از مرتکبان این تخلفات چشم‌پوشی نخواهد کرد.

سرهنگ فرهاد آراوند اظهار کرد: با مراجعه خانمی به این پلیس که عنوان داشت فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی او کرده و موجب سلب آسایش وی گردیده است، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان کرد: با پی‌جوئی سرنخ‌های دیجیتال مجرمانه توسط افسران سایبری مشخص گردید که پیام‌های تهدیدآمیز از سوی  خواستگار سابق شاکی ارسال شده و وی با شماره‌ای ناشناس اقدام به فعال‌ کردن حساب کاربری اینستاگرام نموده و از آن طریق پیام‌های توهین‌آمیز و تهدیدکننده را برای شاکی و پدر و مادرش ارسال کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان تصریح کرد: متهم پرونده در تحقیقات اولیه منکر هر گونه بزه ارتکابی می‌شود ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به جرم خود، انگیزه اش را انتقام‌گیری از خانواده شاکی و تلافی و ایجاد اختلاف بین شاکی و نامزدش عنوان می‌کند.

آراوند خاطرنشان کرد: با توجه به گرایش بیشتر افراد به سمت شبکه‌های اجتماعی، متأسفانه عده‌ای با این تصور که در این شبکه‌ ناشناخته خواهند ماند، تسویه حساب‌های شخصی خود را به فضای مجازی کشانده و اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌نمایند، غافل از اینکه، اینگونه تخلفات قابل شناسایی و پیگیری می‌باشند.

وی با بیان این‌که سوء استفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی و خانوادگی دیگران یکی از جرایمی است که این روزها موضوع پرونده‌های پلیس فتا را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده‌ی ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان در پایان افزود: پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir  آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

انتهای پیام

کد خبر 28553
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار