جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
۹۰۰۰ شغل برای مددجویان بوشهری ایجاد می‌شود
بوشهر- مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: تا پایان سال جاری بیش از ۹ هزار شغل با شناسایی افراد مستعد اشتغال برای مددجویان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا میری بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مدیران بانک‌ها اظهار داشت: یکی از اولویت‌های کمیته امداد در زمینه اشتغال استفاده از الگوهای نوین در زمینه اشتغال‌زایی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و رسیدن به استقلال معیشتی از مهم‌ترین نیازهای خانواده‌ای مددجوی این نهاد است افزود: در این راستا با شناسایی و آموزش مددجویان و سپس پرداخت تسهیلات کم بهره، زمینه‌های اشتغال و کار آفرینی آنها فراهم می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: با ایجاد سازوکارها و هماهنگی بین کمیته امداد و بانک‌های عامل، موضوع اخذ ضمانت از مددجویان برای دریافت تسهیلات بانکی روان‌سازی شده و امیدواریم که امسال نیز شاهد شتاب بیشتری برای پرداخت تسهیلات بانکی اشتغال باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های متعدد استان و از طرفی آمار بالای مددجویان تحت حمایت، توانمندسازی آنها و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار برای این ولی نعمتان به عنوان یک اقدام بی نظیر برای امدادگران محسوب می‌شود.

میری خاطر نشان کرد: در سال ۹۹ علی رغم همه مشکلات اقتصادی با پرداخت بیش از ۱۷۴ میلیارد تومان زمینه ایجاد بیش از ۸ هزار شغل در دو سر فصل کاریابی و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به وجود آمد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: تعهد داریم تا پایان سال جاری ۹ هزار و ۶۸۸ مورد شغل در دو سر فصل کاریابی و پرداخت تسهیلات اشتغال از سوی بانک‌های عامل ایجاد کنیم که این برنامه با شناسایی افراد مستعد، آموزش آنها و سپس معرفی جهت اشتغال انجام خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: ۳۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای دو سر فصل تسهیلات اشتغالزایی بانکی و سرفصل کاریابی اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از سه هزار ۶۳۰ نفر دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای توسط مراکز دولتی، آموزشگاه‌های آزاد و سایر مراکز آموزشی با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان برای مددجویان تحت حمایت ارائه خواهد شد.

میری همکاری بانک‌ها را برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مددجویان مهم توصیف کرد و گفت: نقش بانک‌های استان بوشهر برای ارائه تسهیلات در زمینه‌های مختلف و به‌خصوص موضوع اشتغال مددجویان قابل‌تقدیر است.

کد خبر 28572
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار