پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
۲۹ اکیپ در استان بوشهر بر ذبح دام در عید قربان نظارت می‌کنند
بوشهر- مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از تجهیز و ساماندهی ۲۹ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی برای نظارت رایگان بر ذبح دام در روز عید قربان خبر داد.

مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک عید سعید قربان با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: همه مکان‌ها و کشتارگاه‌های استان بوشهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا در روز عید قربان آمادگی لازم به منظور کشتار دام قربانی و تحویل لاشه استحصالی به متقاضیان به صورت رایگان را دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه این دامپزشکی به صورت ویژه نسبت به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی مردم اقدام می‌کند گفت: در این راستا مجموعه دامپزشکی استان بوشهر تمهیدات ویژه‌ای برای برگزاری مراسم عید قربان در نظر گرفته است.

بحرانی از تجهیز و ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی برای نظارت بر ذبح دام در روز عید قربان خبر داد و بیان کرد: در همین راستا ۲۹ اکیپ شامل ۱۹ اکیپ ثابت و ۱۰ اکیپ سیار با حضور ۱۱ دکتر دامپزشک، ۲۷ بازرس بهداشت گوشت و یک ناظر شرعی برای ذبح در کشتارگاه‌ها و نقاط تعیین شده در شهرستان‌ها برای ذبح دام مستقر شده و خدمات خود را رایگان ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه تیم‌های دامپزشکی از صبح روز در عید سعید قربان فعال هستند خاطرنشان کرد: ذبح دام قربانی در منازل و معابر ممنوع است که تقاضا می‌شود برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا و بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان خودشان در منزل و معابر عمومی اقدام به ذبح دام نکنند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: مردم در هنگام خرید دام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به همراه خود عینک، دستکش و ماسک داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است که برای پیشگیری از انتقال احتمالی این بیماری به افراد که به شدت هم خطرناک است، توصیه می‌شود خانواده‌ها گوشت قربانی را حداقل ۲۴ ساعت پس از نگهداری در بسته بندی لازم در یخچال مصرف کنند.

کد خبر 28617
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار