جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
فرهیختگان و پژوهشگران استان بوشهر تجلیل می‌شوند
بوشهر - سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: با برگزاری برنامه‌های متنوع، فرهیختگان و پژوهشگران استان بوشهر تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس نعمتی صبح دوشنبه در حاشیه ویژه برنامه «از تبار قلم» با تجلیل از چهل سال مجاهدت علمی دکتر عبدالکریم مشایخی اظهار داشت: با توجه به جایگاه والای علم و دانش بر خود فرض می‌دانیم که همیشه قدردان نویسندگان و مؤلفان باشیم.

وی اضافه کرد: استان بوشهر دارای سابقه و پیشینه علمی و فرهنگی غنی است که علما، دانشمندان و فضلای بسیاری را در دامن خود پرورش داده و به دنیا معرفی کرده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، خانواده‌ها، مدارس، رسانه‌ها و افرادی که در جامعه به عنوان الگو نقش آفرینی می‌کنند می‌توانند نقش بسزایی را ایفا نمایند.

نعمتی خاطر نشان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال‌های اخیر با برگزاری برنامه‌هایی چون «چهل قلم» و «راویان بالندگی» در پاسداشت مقام شامخ نویسندگان کوشیده است و به همین منظور امسال نیز برنامه «از تبار قلم» را به اجرا گذاشته است.

وی با تقدیر از مجاهدت‌های چهل ساله عبدالکریم مشایخی، گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با تبعیت از نهاد کتابخانه های عمومی کشور تجلیل از فرهیختگان و پژوهشگران را در دستور کار خود دارد.

نعمتی گفت: شناسایی چهره‌های فعال در حوزه فرهنگ، تاریخ، ادب و هنر را از اهداف برنامه «از تبار قلم» عنوان کرد و افزود: دکتر عبدالکریم مشایخی از چهره‌های فرهیخته و کم نظیر استان بوشهر است که آثار ایشان به عنوان مرجع در حوزه بوشهر شناسی، خلیج فارس و مبارزه با استعمار انگلیس مورد استناد است.

فرهیختگان و پژوهشگران استان بوشهر تجلیل می‌شوند

عبدالکریم مشایخی پژوهشگر و نویسنده بوشهری نیز در این مراسم گفت: امروز همکاری چهار استان بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال بختیاری با پیشینه فرهنگی مشترک، در اجرای یک برنامه فاخر فرهنگی اتفاق مبارکی است که الفت و انس بیشتری را در بین مردم فرهنگ دوست این چهار استان ایجاد می‌کند.

وی با تقدیر از اقدام شایسته نهاد کتابخانه های عمومی کشور در تقدیر از نویسندگان و مؤلفان اظهار امیدواری کرد که با همدلی و گسترش فرهنگ مطالعه شاهد پویایی و ترقی ایران عزیز در اقصی نقاط عالم باشیم.

مشایخی با یادکرد اساتید خود گفت: بعد از توفیقی که خداوند در این راه به من عنایت فرموده از اساتید خودم آقایان نبوی، تمنی، اصفهانیان، برادران شکوهی و بویژه همسر، پدر و مادرم تشکر می‌کنم.

دکتر عبدالکریم مشایخی از صاحب‌نظران تاریخ بویژه تاریخ بوشهر و خلیج فارس است که آثار و تألیفات فراوانی را در زمینه بوشهر شناسی به‌ویژه خلیج فارس و مبارزه با استعمار دارد که می‌توان به آثاری چون مدرسه سعادت بوشهر از چند زاویه، علما و نویسندگان بوشهر، گزارش‌های سر پرسی کاکس سر کنسول انگلیس‌در بوشهر، خلیج فارس و بوشهر، خلیج فارس نامی برای همیشه، بندر بوشهر پیشگام مدرسه سازی جنوب ایران، تهاجم انگلیس به جنوب ایران و روحانیت بوشهر و نهضت مشروطه و جنبش مشروطیت در بوشهر نام برد.

کد خبر 28629
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار