پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مردم شهرستان دیر از فرصت واکسیناسیون استفاده کنند
بوشهر- امام جمعه دیر گفت: همه از فرصت پیش آمده حداکثر استفاده را داشته باشند و برای خلاصی از ویروس کرونا خود را واکسینه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر، با گرامیداشت یاد آیت الله طالقانی و سالروز اقامه اولین نمازجمعه در جمهوری اسلامی، اظهار داشت: مجموعه نهاد نمازجمعه در خدمت مردم هستند و همیشه در خط امام و رهبری و ولایت حرکت کرده‌اند.

امام جمعه بندر دیر افزود: بزرگداشت نمازجمعه برای این است که اهمیت، ارزش و جایگاه نمازجمعه را فراموش نکنیم.

وی با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی، اقامه نمازجمعه است، عنوان کرد: ما در این مدتی که در خدمت مردم بوده‌ایم سعی کرده‌ایم تبیین کننده مواضع نظام و مقام معظم رهبری، حامی مسئولان و پیگیر خواسته‌ها و مشکلات مردم باشیم.

حسینی ادامه داد: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، تقویت بنیه اعتقادی جامعه، بزرگداشت ایام الله و مناسبت‌های دینی و مذهبی و انقلابی، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه و حضور در بین مردم همواره در دستور کار ما بوده است.

وی افزود: سعی و تلاش ما این است تا آن جایی که می‌توانیم در رفع مشکلات مردم کمک و گرفتاری‌های آنها را کم کنیم و از سوی دیگر خدمات نظام اسلامی و دولتمردان را بیان کنیم.

امام جمعه دیر با تقدیر از خدمات دولت دوازدهم، گفت: در هر دولتی خدمات بزرگی صورت گرفته، ممکن است نقاط ضعفی هم باشد؛ بی انصافی کار خوبی نیست، جایی که نقد هست انسان باید نقد منصفانه کند ولی خدمات بزرگی هم که انجام شده است را نباید نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه خدمات دولت‌های مختلف سرانجام در کارنامه جمهوری اسلامی ثبت می‌شود، یادآور شد: نادیده گرفتن خدمات، بی انصافی و سیاه نمایی کردن خدمات دولت‌ها باعث می‌شود در قضاوت آینده جوانانی که این دوران را درک نکرده‌اند، تأثیر منفی داشته باشد، بنابراین هنر ما نباید سیاه نمایی باشد و من این را قبول ندارم.

مردم شهرستان دیر از فرصت واکسیناسیون استفاده کنند

حسینی با تقدیر از رئیس جمهور منتخب، خاطرنشان کرد: فضایی که آیت الله رئیسی بعد از انتخابات ایجاد کرده‌اند، فضای همدلی است که امیدواریم در کشور ادامه پیدا کند.

وی با تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: در میان ارکان دین به ولایت بیشتر اهمیت داده شده است چون نقش کلیدی دارد و ارکان دین بوسیله ولایت برپا داشته می‌شود، برای همین برترین اعیاد، عید ولایت است.

حسینی تاکید کرد: عید غدیر را باید گرامی بداریم هم بخاطر انتصاب امیرالمومنین (ع) و هم اینکه پیامبر اسلام (ص) در این روز مسئله حکومت اسلامی را مطرح کردند و با این اقدام به مسئله جدایی دین از سیاست پاسخ دادند.

وی غدیر را عامل مهم وحدت اسلامی دانست و افزود: در روز غدیر تنها بحث امامت امیرالمومنین (ع) مطرح نشد، بلکه معیارهای ولی جامعه هم مشخص شد، بنابراین زنده نگه داشتن غدیر زنده نگه داشتن دین و حکومت اسلامی و معیارها و ارزش‌های اسلامی است و با وحدت امت اسلامی هم سازگار است.

امام جمعه دیر درباره سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸، گفت: امام برای خدا آبروی خود را داد؛ امامی که می‌فرمود ما تا آخر ایستاده‌ایم و جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم، اما آن جایی که پای مصلحت اسلام و نظام و مردم بود فرمودند امروز مصلحت است قطعنامه را بپذیریم و خدا هم به او آبرو داد و با تجاوز مجدد صدام به مرزهای ایران، تمام تبلیغات هشت ساله علیه ایران اسلامی خنثی شد و همه فهمیدند متجاوز و جنگ طلب کیست.

حسینی با اشاره به صدور پیام رهبر انقلاب به مناسبت ایام حج، بیان کرد: پیام حج که برائت از مشرکین و ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان است، باید زنده بماند.

وی درباره واکسیناسیون کرونا، تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب به عنوان الگوی ما از واکسن ایرانی استفاده کردند و اگر افرادی تردید داشتند با این اقدام رهبری جای تردیدی باقی نمی‌ماند، از طرفی واکسن‌های خارجی هم با پیگیری مسئولین وارد کشور می‌شود.

امام جمعه دیر افزود: همه از فرصت پیش آمده حداکثر استفاده داشته باشند و برای خلاصی از ویروس کرونا خود را واکسینه کنند.

کد خبر 28670
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار