جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
۲ شهید شاخص استان بوشهر معرفی شدند
بوشهر - فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: شهید خلیل فخرایی و شهید سید عبدالهادی موسوی کراماتی به عنوان شهدای شاخص استان بوشهر معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو صبح سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: حماسه آفرینی‌های شهدا فرهنگ پایداری را تا ابد احیا کرده است و باید شهدا به خوبی معرفی شوند.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های متعدد و مختلفی که صورت گرفت، با موافقت سلسله مراتب سپاه و با هماهنگی بنیاد شهید دو شهید از استان بوشهر به عنوان شاخص استانی و کشوری انتخاب شدند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: همه شهدا شاخص و الگو هستند اما در سنوات، شهدایی با ویژگی‌هایی که در زمان حیات داشتند با تطبیق دستورالعمل‌ها شاخص محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: شهید خلیل فخرایی شهید شاخص استان بوشهر است که محل تولد وی روستای دمیگز است. ایشان قبل از شهادت دانشجوی پزشکی بوده و در مقطع کارشناسی ارشد پزشکی هفت ماه و ۲۱ روز در جبهه بوده و در روز دوم مردادماه سال ۱۳۶۷ به شهادت رسید که مصادف با روز عرفه بوده است.

سردار رزمجو خاطرنشان کرد: این شهید در یگان رزمی ناوتیپ امیرالمومنین در شلمچه به شهادت رسید. محل دفن هم در جنت‌الشهدای دیر است. ایشان عضو فعال پایگاه مقاومت شهر دیر بود و مخترع هم بوده و با حداقل امکانات چند دستگاه فرستنده و گیرنده رادیویی ساخت و مورد استفاده قرار گرفت.

وی بیان کرد: ایشان برای رسیدگی مالی به مستمندان و نیازمندان ساعاتی غیر از ساعات مدرسه و حتی شب‌ها تلاش می‌کرد. در گروه‌های هنری و نمایشی حضوری فعال داشته و دارای نبوغ و استعداد فوق‌العاده‌ای در اجرای کارهای هنری و نویسندگی بوده است و همواره خودش را مدیون اسلام و انقلاب می‌دانسته است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: شهید سید عبدالهادی موسوی کراماتی نیز از افتخارات استان بوشهر است که به عنوان شهید شاخص بسیج مداحان کشور معرفی شده است.

وی ادامه داد: شهید کراماتی در دوم مردادماه سال ۱۳۶۷ با مسئولیت فرماندهی دسته در شلمچه به شهادت رسید و در گلزار شهدای بردستان خاکسپاری شد. این شهید بزرگوار در نبرد مستقیم با آمریکا به عنوان پاسدار افتخاری حضور داشته است.

سردار رزمجو تاکید کرد: این شهید علاوه بر مدیحه سرایی هنرمند هم بوده و در رشته نمایش و تعزیه به هنرمندی می‌پرداخته است. شهید در کمتر از دو هفته بعد از عروسی به جبهه برمی‌گردد و دو ماه بعد به درجه شهادت نائل می‌گردد. مسئولیت سنگینی در مقابل این شهید داریم.

وی بیان کرد: سه نفر از برادران و خواهران این شهید توفیق خدمت در دستگاه امام حسین به عنوان مداح را دارند و سه نفر از برادران شهید از جانبازان دفاع مقدس هستند.

کد خبر 28714
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار