جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
فرهنگ غدیر ترویج شود/ لزوم معرفی شهدای شاخص استان بوشهر
بوشهر- استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم معرفی شهدای شاخص سال استان، گفت: در کنار جشن‌ها باید برای معرفی فرهنگ غدیر بیش از پیش تلاش شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند صبح سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تبریک روز عرفه و اعیاد پیش رو اظهار داشت: غدیر روز بزرگی است و باید به خوبی معرفی شود.

وی با بیان اینکه در کنار جشن‌های غدیر در رابطه با فرهنگ غدیر هم کار کنیم افزود: فرهنگ غدیر یعنی فرهنگ حکومت‌داری امیرالمومنین علی (ع) و اینها هستند که دنیا تشنه آن است و افتخار داریم که در این فرهنگ زندگی می‌کنیم.

استاندار بوشهر با اشاره به معرفی دو شهید شاخص استانی و ملی خاطرنشان کرد: همه شهدا برای ما شاخص و الگو هستند. باید تلاش کنیم شهدا را معرفی کنیم؛ خصوصاً برای کسانی که از دوران دفاع مقدس دور بوده‌اند.

وی ادامه داد: در زمینه مساجد و فعالیت‌های قرآنی کارهای خوب و کارشناسی از سوی سازمان تبلیغات استان بوشهر انجام شده است و انتظار داریم که مستندات برای اعضا ارسال شود تا نظرات خود را اعلام کنند.

گراوند با اشاره به برگزاری منظم نشست‌های شورای عمومی استان بوشهر به صورت مجازی، تاکید کرد: کرونا باعث نشده که ما نشست‌های فرهنگ عمومی را تعطیل کنیم.

شناسایی استعدادهای قرآنی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور، گفت: در زمینه فعالیت‌های قرآنی، کمیته شناسایی استعدادهای قرآنی را در استان تشکیل دادیم.

علی موحدی اضافه کرد: ر ابتدا شناسایی و سازماندهی نیروهای قرآنی استخدام آموزش و پرورش را آغاز کردیم و فرمت خاصی برای شناسایی استعدادهای قرآنی فراهم کردیم.

وی اضافه کرد: تلاش شده تا در همه شهرستان‌ها نیروهای قرآنی فراخوانی می‌شوند و سازماندهی لازم در این زمینه صورت گیرد تا بتوانیم در حوزه پایتخت قرآنی سهیمی داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در حوزه غدیر در همه شهرستان‌ها و مناطق فعالیت‌ها انجام شده و هر اداره آموزش و پرورش یک برنامه دارد.

کد خبر 28717
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار