پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
بنیاد بین‌المللی شهید رئیسعلی دلواری ایجاد می‌شود
ایسنا/بوشهر امام جمعه بوشهر گفت: رئیسعلی دلواری از افتخارات استان بوشهر است که در این راستا پیشنهاد ایجاد بنیاد بین‌المللی رئیسعلی دلواری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه و مطرح شده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز، ۲۹ تیرماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر که با حضور عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر به‌صورت ارتباط تصویری برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن روز عرفه، اظهار کرد: عرفه، روز شناخت خدا و مهربانی‌های الهی، و بازگشت به زندگی خدایی با تمام زیبایی‌ها است.

وی به توصیف روز عرفه پرداخت و بیان کرد: روز عرفه روز انس با خدا بر بال توبه و دعا و همچنین روز دعوت خداوند از تمام مردم به خدایی زیستن است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: روز عرفه، روز دعا، نیایش، معرفت، ایمان به ذات اقدس الهی و ایجاد تعهد به عبودیت الهی است و عید قربان، روز کناره گذاری تمامی مظاهر ضد خدایی و دوری از گناه و معصیت است.

صفایی بوشهری  خاطرنشان کرد: دهه مبارک ولایت و امامت نیز از عید قربان آغاز  و تا عید غدیر ادامه دارد که در این زمینه از تلاش‌‏های بنیاد بین‌المللی غدیر در استان برای تبیین فرهنگ علوی و ولایت قدردانی می‌‏شود.رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بیان کرد: سپاه پاسداران در همه عرصه‌ها نقش مهم و ویژه خود را ارائه و در عرصه فرهنگی طرح‌ها و برنامه‌های قابل توجهی اجرا می‌کند.

وی افزود: خدمات بنیاد غدیر استان بوشهر در فضای حقیقی و مجازی در شرایط سخت کرونایی قابل قدردانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در تدوین سند بالا دستی و تنظیم سند اقتصاد دانش‌بنیان از جایگاه ممتاز در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور برخوردار است که نشان از پیشگام بودن این استان در این حوزه است.

صفایی بوشهری تصریح کرد: رئیسعلی دلواری از افتخارات استان بوشهر است که در این راستا پیشنهاد ایجاد بنیاد بین‌المللیاین شخصیت به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه و مطرح شده است.

وی  یادآور شد: با توجه به اینکه زنان لرده دشتستان در مقابله با متجاوزان انگلیسی در بیش از یک قرن پیش حماسه آفریدند به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور پیشنهاد شده که بین ۸ تا ۱۵ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز مبارزات ضداستعماری زنان ثبت شود.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآن تعیین شده باید از این فرصت و ظرفیت با همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف برای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده تا این استان در کشور الگو شود.

صفایی بوشهری یادآورشد: سند توسعه و پیشرفت ستادها و نماز جمعه استان بوشهر در افق ۱۴۰۴ با کمک جهاد دانشگاهی باتوجه به تلاش‌ها و مطالعات خوبی که این نهاد انقلابی در این خصوص داشته است، ماه آینده پیش نویس و سپس رونمایی صورت بگیرد.

انتهای پیام

کد خبر 28756
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار