شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
تزریق روزانه ۱۰‌هزار واکسن کرونا در بوشهر/ظرفیت‌ بیمارستان‌ها رو به تکمیل است
ایسنا/بوشهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: در شرایط کنونی بیماری، روزانه بیش از ۱۰ هزار واکسن کرونا به گروه‌های سنی تعیین شده در استان تزریق می‌شود.

دکتر سعید کشمیری اظهار کرد: با ایجاد مراکز تجمیعی در استان اکنون این توانایی را داریم که تا روزی ۲۰ هزار نفر را واکسینه کنیم.

وی تصریح کرد: در صورت تداوم ورود واکسن به استان تا ۱۰ روز آینده واکسیناسیون گروه سنی افراد بالای ۵۰ سال را به نقطه خوبی می‌رسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر بیان کرد: روند بیماری در استان افزایشی بوده و شاهد افزایش ورودی بیمارستان‌ها هستیم به‌صورتی‌ که در شبانه روز بالای ۱۰۰ نفر بستری جدید داریم.

دکتر کشمیری خاطر نشان کرد: اکنون بیمارستان‌های استان ظرفیت‌شان در حال تکمیل بوده و دیروز در میزان ابتلا شاهد رکورد بیماری در چند ماه اخیر بوده‌ایم که در یک شبانه روز به  ۶۰۰ نفر مبتلای جدید رسیده‌ایم.

وی افزود: تمام اقدامات انجام شده از جمله رعایت ضوابط بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، مسافرت نرفتن و کاهش کارمندان در ادرارت در جهت کاهش میزان ورودی بیمارستان‌ها است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان عنوان کرد: تا میزان رعایت دستورالعمل‌ها در اصناف، مردم و مراسمات و دورهمی‌ها به بالای ۸۰ درصد نرسد این وضعیت ادامه خواهد داشت.

دکتر کشمیری در مورد کرونا دلتا (سویه ویروسی شایع شده در هند) گفت: سرعت انتشاراین نوع سوش ۶۰ درصد از ویروس انگلیسی سریع‌تر بوده به نحوی که جوانان و حتی کودکان را بیشتر درگیر می‌کند.

انتهای پیام

کد خبر 28785
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار