پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
واکسیناسیون کرونا در بوشهر رکورد زد
ایسنا/بوشهر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: بیشترین میزان واکسیناسیون نسبت به جمعیت در استان بوشهر با ۱۰ هزار نفر در روز دوشنبه در کشور ثبت شده است.

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان اظهار کرد: در گروه سنی بالای ۶۰ سال در مجموع تا کنون ۷۱ درصد مردم استان واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: واکسیناسیون گروه سنی بالای ۵۰ سال که از روز یکشنبه شروع شده است، خوشبختانه تا کنون ۵/۱۶ درصد از این افراد واکسینه شده‌اند که این روند همچنان ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در گروه  سنی ۵۰ سال به بالا  ۵۸ هزار نفر باقی مانده که پیش بینی شده که کمتر از ۱۰ روز دیگر این تعداد واکسینه خواهند شد و پس ازآن رده‌های پر خطر ادرات و گروه سنی بعد را شروع خواهیم کرد.

خواجه ئیان تصریح کرد: فرایند واکسیناسیون که از ۲۲ بهمن سال گذشته در استان شروع شده تا کنون با روند منظم و بدون هیچ گونه اعتراضی به این روش صورت گرفته است.

وی گفت: تقریبا تمام ظرفیت حوزه‌های بهداشت در بحث هر چه بیشتر و بهتر واکسیناسیون به‌کار برده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر عوان کرد: اکنون در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان مراکز دیگری در حال راه اندازی بوده که با همکاری بسیج جامعه پزشکی، شورای هماهنگی نیروی انسانی، فرمانداران ،شهرداران و ادارات مختلف در حال بهره برداری می‌باشد.

خواجه ئیان افزود: اکنون روزانه در بوشهر بالای ۲ هزار نفر واکسینه می شوند که بسیاری از گروه های پر خطر در رده سنی پایین‌تر در هفته آینده واکسینه خواهند شد.

وی  خاطر نشان کرد: میانگین رعایت پروتکل در فضای عمومی جامعه از ۶۰ درصد پایین‌تر و در ادارات رعایت ۸۰ درصد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر بیان کرد: تا کنون ۲ هزار و ۵۸ مود بازرسی از صنوف انجام گرفته که ۱۹ مورد منجر به پلمب شده است.

انتهای پیام

کد خبر 28791
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار