جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
بارش نابهنگام تابستانی باعث مرگ و میر ماهیان در رودخانه حله شد
بوشهر- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان گفت: بارش نابهنگام تابستانی باعث مرگ و میر ماهیان در رودخانه حله شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، طاهره موسوی اظهار داشت: مأمورین یگان حفاظت دشتستان در بازدید از رودخانه حله، تلفات زیادی از بچه ماهیان را مشاهده کردند.

وی اضافه کرد: بررسی‌ها در محل از وضعیت ماهیان تلف شده، استنباط اولیه علت مرگ و میر را می‌توان وقوع سیلاب و بارندگی‌های اخیر و انتقال ماهیان زیادی از مناطق بالادست رودخانه و گل آلود شدن آب و کمبود اکسیژن منتج از آن همراه با گرفتار شدن ماهی‌ها در لابلای نیزارها و چاله‌های آب دانست.

موسوی گفت: در ایامی از سال نیز متأسفانه افراد سودجو نسبت به کلرزنی و بستن قسمت‌هایی از رودخانه برای صید ماهیان اقدام می‌کنند که امید است با استمرار مشارکت و همکاری سمن‌ها و تشکل‌های مردمی با اداره محیط زیست نسبت به آموزش و فرهنگ‌سازی جوامع محلی اقدام نمود.

وی ادامه داد: ساماندهی وضعیت نیزارها و حاشیه و بستر رودخانه عبوری از شهر سعدآباد نیز با همکاری شهرداری و اداره آب بوشهر و استانداری بوشهر جهت کاهش مخاطرات از جمله مشکلات زیست محیطی، ضروری است.

شایان ذکر است که بر اساس مکاتبه با دامپزشکی شهرستان و نظر کارشناسان محیط طبیعی اداره کل، متأسفانه حداقل هزار بچه ماهی تلف شده است.

کد خبر 28816
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار