جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
توزیع یک تن گوشت قربانی بین نیازمندان بوشهری
ایسنا/بوشهر طرح تبرکات علوی با توزیع یک تن گوشت قربانی بین نیازمندان در استان بوشهر برگزار شد .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه تلاش برای رفع محرومیت مستمندان، یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است، اظهار کرد: در همین راستا و در آستانه عید غدیر، طرح «تبرکات علوی» همزمان با دهه ولایت در سراسر کشور، در این استان اجرا شد.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور با اشاره به اینکه یکی از اقدامات شاخص پیشوای مومنان و صاحب غدیر، امام علی (علیه‌السلام) رفع محرومیت و دستگیری از مستمندان بود، تاکید کرد: جامعه اسلامی باید در مسیر امام و پیشوای خود حرکت کند و همه ما وظیفه داریم از ظرفیت‌های موجود برای محرومیت‌زدایی بهره‌گیری کنیم.

وی تصریح کرد: به همت مراکز افق امامزادگان و با مشارکت خیرین و از محل نیات موقوفات استان بوشهر، ۵۵ راس گوسفند با هدف حمایت از افراد مستمند ذبح و قربانی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بیان کرد: ۸۰۰ بسته نذورات و گوشت گوسفند قربانی به میزان هزار کیلوگرم ویژه درقالب طرح «تبرکات علوی» به مناسبت عید سعید قربان در میان ۸۰۰ خانوار تحت پوشش و نیازمند پیرامون مراکز افق امامزادگان بوشهر توزیع شد.

اسماعیل‌پور افزود: از سوی مرکز افق امامزاده عبدالمهیمن (ع) کوی امامزاده منطقه ۲ شهر بوشهر ۱۵۰ بسته گوشت گوسفند قربانی و نذورات در میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵۰ بسته گوشت قربانی نیز در میان خانوارهای تحت پوشش و افراد متضرر اقتصادی ایام کرونایی پیرامون این آستان مقدس توزیع و کمک رسانی شد.

ایم مقام مسئول با تاکید بر لزوم احیای سنت قربانی در مناسبت عظیم معنوی و اعیاد اسلامی، گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری «ویروس کرونا» و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم حمایت از نیازمندان و افراد کم بضاعت، این سنت حسنه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه برنامه قربانی کردن چند راس گوسفند در راستای کمک به خانوارهای نیازمند و تحت پوشش و پیرامون مراکز افق است، عنوان کرد: این ۵۵ راس گوسفند با هزینه‌ای حدود ۹۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات و با مشارکت خیران مردمی محلات شهر بوشهر تامین و ذبح شده است.

انتهای پیام

کد خبر 28833
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار