جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
پرداخت ۲۵۰میلیارد ریال غرامت به کشاورزان بوشهری
ایسنا/بوشهر معاون صندوق بیمه کشاورزی بانک کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال زراعی جاری تا کنون ۲۵۰میلیارد ریال غرامت درزمینه دام و طیور و زراعت به حساب خسارت دیدگان ناشی از عوامل قهری و طبیعی واریز شده است.

غلامعلی حسینی پناه اظهار کرد: این مهم در حالی صورت گرفته است که محصولات دیگری مثل آبزیان وباغات وتنه درختان وگلخانه نیز زیر پوشش بیمه قراردارند که به دلیل اینکه دوره فعالیت آنهابه اتمام نرسیده احتمال بروز خسارت دراین محصولات نیز به دلیل شرایط جوی حاکم دراستان دوراز ذهن نیست.

حسینی‌پناه تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل درگیر شدن برخی از استخرهای پرورش میگو به بیماری لکه سفید  و همچنین بارندگی های اخیر درنخیلات, باعث لهیدگی و ترشیدگی وریزش محصول خرما دراغلب نخلستان های استان شده است وخسارت‌هایی را وارد کرده است .

وی یادآور شد: ماهیت کارکشاورزی به دلیل اینکه درپهنه طبیعت قراردارد همواره با ریسک توام می باشد وهرساله شاهدبروز حوادث شدیدی ناشی از بروز عوامل قهری وطبیعی درسطح کشورمان هستیم که هزینه‌های سنگینی را به کشاورزان تحمیل می‌کند ازاین رو بحران‌های طبیعی غیر قابل پیش بینی وپیشگیری هستند لذا مدیریت ریسک دراین بخش اجتناب ناپذیر است.

معاون صندوق بیمه کشاورزی بانک کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد : تنها راهکار جهت مدیریت ریسک استفاده از بستر خدمات صندوق بیمه کشاورزی است که به دلیل برخورداری از کمک‌های مالی دولتی می‌تواند خسارت‌های وارده به آسیب دیدگان این بخش را به خوبی جبران کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، حسینی‌پناه افزود توصیه ما به کشاورزان استفاده از این مزیت ارزشمند وزیر پوشش قرار دادن محصولات خود است تا در مواجهه با این خطرات قسمت عمده هزینه تولید به آنها برگردد وزمینه استمرار فعالیت خود را برای دوره های بعدی تضمین کند.

انتهای پیام

کد خبر 29309
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار