جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
نشست «اخلاق در حکمرانی تعالی گرا» در گناوه برگزار شد
گناوه- نشست مجازی «اخلاق در حکمرانی تعالی گرا» با حضور طلاب حوزه علمیه الزهرا (س) و دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور گناوه به مناسبت عید غدیر و دهه امامت و ولایت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاد دانشگاه تهران صبح پنجشنبه در این نشست مجازی با برشمردن شاخص‌های حکمرانی تعالی گرا اظهار داشت: سیستم حکمرانی علوی گونه‌ای از حکمرانی را مد نظر قرار می‌دهد که تخلف از تعهدات را نمی‌پذیرد یعنی صداقت و راست گویی در سخنان حاکم از زمان هدف گذاری آغاز می‌شود و رفتار حکومت رصد می‌شود.

علی اصغر پور عزت افزود: در سیستم حکمرانی تعالی گرا حاکم از فضای مبهم پرهیز می‌کند و وعده‌ها را صریح و روشن بیان می‌کند و مسئولیت قدم‌ها و اقدامات را برعهده می‌گیرد.

رئیس انجمن علمی مدیریت دولتی ایران بیان کرد: سیستم اخلاق در حکمرانی هر گونه انحراف از اهداف اولیه را غیر اخلاقی تلقی می‌کند و باید تلاش کند و پاسخ بدهد و در برابر مردم به مثابه صاحبان اصلی حکمرانی پاسخگو باشند و در صورت ضرورت عذرخواهی کنند.

نویسنده کتاب مدیریت اسلامی در پرتو نهج البلاغه تصریح کرد: حکومت در سیستم تعالی گرا خودش را به هیچ وجه آلت دست گروه‌های ثروت مند قرار نمی‌دهد، منافع ملی را فدای منافع بخشی، منافع گروهی و حزبی نمی‌کند و امکان سلطه بخشی از جامعه به صورت پنهان و آشکار را بر سایر بخش اجتماع نمی‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر نیز در این نشست به ویژگی‌های آزاد اندیشی در کلام امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: اولین و مهم‌ترین شرط آزاد اندیشی مواظبت و مراقبت بر افکار است.

عباس عاشوری نژاد بیان کرد: یکی از شاخص‌های انسان آزاد اندیش وقتی از او انتقاد می‌شود استقبال می‌کند و سیره امام علی (ع) به فراوانی نشان می‌دهد که آن حضرت با صبر و بردباری در مواجه با مخالفان و حتی معاندان صبر پیشه می‌کرد.

پژوهشگر و نویسنده تاریخ اسلام تصریح کرد: امیدواریم جامعه به جایی برسد که بتوانیم آزاد اندیشی به مثابه یک فرهنگ و گفتمان غالب باشد و کلام امام علی (ع) تئوریزه شده و به ساختار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سرایت کند

در این نشست خانم نغمه مستشار نظامی از شاعران ملی کشور یکی از سرودهای خود را درباره غدیر خم قرائت کرد.

در پایان این نشست مجازی که به همت حوزه علمیه الزهرا (س) و دانشگاه پیام نور گناوه به مناسبت عید بزرگ غدیر خم و همزمان با دهه امامت و ولایت برگزار شد کارشناسان به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

کد خبر 29319
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار