جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
دومین بیمارستان دائمی و مجهز تنفسی ارتش در خاش افتتاح شد
زاهدان- دومین بیمارستان دائمی و مجهز تنفسی ارتش با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش، استاندار سیستان و بلوچستان و ائمه جمعه شیعه و سنی در خاش افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ خلبان ولی رحمانی در آئین بهره‌برداری از بیمارستان تنفسی خاش اظهار داشت: ارتش و نیروی زمینی با حفظ ارتقای توان رزمی و وظیفه ذاتی دفاع از حدود و مرزهای پهناور اسلامی در زمان صلح یک وظیفه‌ای را رهبر معظم انقلاب بر عهده‌اش گذاشته و آن محرومیت‌زدایی بوده که فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اکنون در اینجا عهده‌دار این مسؤولیت است.

وی افزود: امروز به دست فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران چهارمین بیمارستان تخصصی تنفسی سیار در سیستان و بلوچستان و دومین بیمارستان تنفسی در خاش راه‌اندازی می‌شود بیمارستانی که ساخت آن در روز یکشنبه شروع شده و همه مجموعه از کارکنان آن تا فرماندهی شبانه‌روز از آن روز تا امروز بیدار بوده و حتی مردم این منطقه نیز در ساخت آن تلاش کردند.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش بیان کرد: تمام تجهیزات و امکاناتی که در بیمارستان تخصصی تنفسی خاش می‌بینید از عصر روز یکشنبه از استان‌های دیگر آمده و در اینجا مستقر شده و از همان روز عملیات اجرایی آغاز شده این بیمارستان یک بیمارستان ۶۰ تخت خوابه بوده و قابلیت افزایش تا ۱۰۰ تخت خواب را نیز دارد.

وی تصریح کرد: بیمارستان تخصصی تنفسی خاش از لحظه افتتاح قابل بهره‌برداری است و می‌تواند بیماران را پذیرش کند این بیمارستان دارای دستگاه اکسیژن‌ساز، اتاق احیا و مانیتورینگ و همه آنچه که باید در بخش بیمارستانی مورد استفاده قرار گیرد است.

سرهنگ رحمانی گفت: همه تجهیزات بیمارستان تخصصی تنفسی خاش نو و جدید هستند و برای نخستین بار به این شهرستان اهدا شده است.

وی ادامه داد: همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سایر استان‌ها هم اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دادند و خارج از بحث‌های آبرسانی در استان‌هایی مانند خوزستان و سیستان و بلوچستان اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده و با تمام مشغله‌ای که دارند به خاطر مردم نجیب، باصفا و مؤمن این استان شبانه به منطقه آمده‌اند و در کنارتان هستند.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش تصریح کرد: من به عنوان سرباز از فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی سپاسگزاری می‌کنم و از تمام انسان‌هایی که اینجا هستند که در ۷۲ ساعت گذشته حتی لحظه‌ای ننشستند. نخستین بیمارستان مجهز و دائمی تنفسی ارتش روز ۲۳ تیرماه گذشته در زاهدان افتتاح شد.

کد خبر 29328
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار