پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
شهرداری گناوه دنبال کسب درآمد پایدار باشد
گناوه- فرماندار گناوه گفت: برنامه ریزی برای کسب درآمد پایدار در شهرداری‌ها به عنوان یک اصل مدنظر اعضای شوراها در دوره ششم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو ظهر پنجشنبه در آئین تحلیف و آغاز به کار شورای ششم شهرهای گناوه و ریگ ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شورای پنجم و تبریک به اعضای شورای ششم اظهار داشت: اعضای شورای ششم که امروز کار خود را شروع می‌کنند در انتخابات خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده‌اند مورد اقبال و اعتماد مردم واقع شده‌اند و این سرمایه اجتماعی و اعتماد پاسخی در خور شأن و اعتماد مردم می‌خواهد.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه بندر گناوه از جایگاه بالایی در کشور و استان حتی در کشورهای همسایه برخوردار است ادامه داد: متناسب با موقعیت و جایگاه این بندر نیاز به برنامه‌ها و اقدامات مهم توسط متولیان است و در این راستا نقش شورای اسلامی شهر درحرکت و جهش شهر به جلو مهم است.

مهرجو بیان کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، شورای محلی شکل گرفته و ما امروز وارد دوره ششم این شورا می‌شویم و به موجب اصل ششم قانون اساسی اداره امور به اتکاء آرا عمومی است که از طریق انتخابات به منصه ظهور می‌رسد و یکی از انتخاب‌ها نیز انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها است که مردم به طور مستقیم در تعیین سرنوشت خود و نظام و مدیریت محلی دخالت می‌کنند،

شهرداری گناوه دنبال کسب درآمد پایدار باشد

وی با توصیه به اعضای شورای ششم گفت: اعضای شورا درباره وظایف سازمانی شهرداری و شورا اطلاعات خود را تکمیل کنند و نسبت به قوانین و مقررات مربوطه اشرافیت داشته باشند.

فرماندار گناوه ادامه داد: حرکت در چارچوب قانون، اشرافیت بر قوانین و مقررات، عملکرد شفاف و روشن در مصوبات، اقدامات و تصمیم‌ها، پاسخگویی به موقع، پرهیز از شائبه تصمیمات در راستای منافع شخصی و در نظر گرفتن منافع و مصالح عموم مردم مدنظر شورا ششم باشد.

وی گفت: استفاده از خرد جمعی نشاندهنده فرهیختگی اعضای شورا است و با توجه به گستردگی مأموریت‌های شهرداری، اعضای شورا از خرد جمعی در تصمیمات بهره بگیرد.

وی ادامه داد: تسلط کامل اعضا بر قوانین و مقررات اداری، مالی و استخدامی از دیگر موارد ضروری برای شورا است و سویی دیگر بدنه شهرداری نیاز به چابک سازی و تقویت کادر متخصص دارد، که حرکت توسعه متوازن در شهر شتاب گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه در شهرداری از منابع مختلفی یک سری درآمدها وارد می‌شود نباید تنها متکی به آنها شد و باید از طرق دیگر کسب درآمد کنند تا در زمینه مالی با مشکلی مواجه نشوند.

شهرداری گناوه دنبال کسب درآمد پایدار باشد

فرماندار گناوه گفت: برنامه ریزی برای کسب درآمد پایدار در شهرداری‌ها به عنوان یک اصل مدنظر اعضای شوراها در دوره ششم باشد.

وی گفت: آمادگی لازم برای همکاری و تعامل با شورا در رفع مشکلات شهرستان وجود دارد.

در پایان این نشست، مراسم تحلیف شورای ششم شهرهای گناوه و بندر ریگ به صورت جدا گانه برگزار و اعضا شورای هردو شهر سوگند یاد کردند.

کد خبر 29844
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار