جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کتاب الخاری و الخواری پس از دوازده سال تحقیق و پژوهش زیر چاپ رفت

خارگ : الخاری و الخواری (خارگ و خارگیان) کتابی است که به نگارش جمات مژده محقق و نویسنده خارگی در چهار جلد از تاریخ ، جغرافیا ، آداب و رسوم گذشتگان و اصل و نصب خارگیان و شجره نامه آنها پرداخته است که به زودی منتشر می شود .

به گزارش خارگ آنلاین : الخاری و الخواری (خارگ و خارگیان) کتابی است که به نگارش جمات مژده محقق و نویسنده خارگی در چهار جلد از تاریخ ، جغرافیا ، آداب و رسوم گذشتگان و اصل و نصب خارگیان و شجره نامه آنها پرداخته است که به زودی منتشر می شود .

 

در این رابطه جمات مژده بیان داشت : برطبق قولی که به همشهریان و دوستان داده بودم جلد اول کتاب الخاری و الخواری (خارگ و خارگیان)به زیر چاپ رفت و جلدهای بعدی نیز به ترتیب به زودی به چاپ خواهد رسید.کتاب های فوق در چهار جلد با محتویات زیر تقدیم خواهد شد.


ایشان در مورد محتویات کتاب بیان داشتند : الخاری و الخواری ، ضمن معرفی خارگ،تاریخ وجغرافیای جزیره خارگ،اقوام و قبایلی که در سدّه های گذشته در خارگ زیسته اند، آداب و رسوم گذشتگان،شغل،حرفه و صنایع خارگیان پیشین،اصل و نصب خارگیان موجود و شجره نامه آن ها،آثار و بقایای تاریخی گذشتگان،باغات و صاحبان مزارع،دین ،مذهب ، مساجد ،ملاح ها و مشایخ جزیره،وضعیت زندگی خارگیان در گذشته تا به امروز،وضعیت مدارس و مکتب‌خانه های جزیره و آنچه تاکنون بر خارگیان گذشته در این کتب به ثبت رسیده است.

کد خبر 31560

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار