سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
وجود ۱۱۰بیمار کرونایی اینتوبه در خوزستان/در استان کمبود تخت داریم
اهواز- وزیر بهداشت گفت: در استان خوزستان با بحران کرونا مواجه هستیم و هم اکنون ۱۱۰ بیمار اینتوبه کرونایی در استان داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی جمعه شب در شورای اداری استان خوزستان با حضور رئیس جمهور اظهار کرد: خوزستان وضعیت بحرانی در ابتلاء به بیماری کرونا را طی می‌کند و حدود سه هزار بیمار بستری دارد که ۵۲۱ نفر آنها در آی سی یو و حدود ۱۱۰ نفر اینتوبه شده اند که میزان مرگ و میر آنها ۹۰ درصد است.

وی افزود: سرانه تخت در خوزستان ۱.۷ است که جزو استان‌های با کمبود تخت دارد و احداث بیمارستان یک هزار تخته خوابی جزو ضروریات این استان است.

عین الهی ادامه داد: کرونا تنها مربوط به وزارت بهداشت نیست و نیازمند کمک همگانی برای رد شدن از این بحران هستیم؛ همه سازمان‌هایی که می‌توانند فضا در اختیار دهند، باید این کار را انجام دهند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: نیروی انسانی یکی از مشکلات و بحران اصلی این استان است که شامل نیروهای تخصصی پزشک، پرستار و متخصص و نیروهای غیرتخصصی مثل خدماتی و کمک بهیار است. برخی نیروها حالا بیکار هستند و باید به نحوی از آنها استفاده شود تا از این بحران رد شوند.

عین الهی گفت: در رابطه با واکسیناسیون، چند طرح خوب در استان خوزستان بود که با الگوبرداری آن را کشوری می‌کنیم؛ از مردم برای واکسیناسیون استفاده شده است که از آن جمله می‌توان به تبدیل هیئت به مرکز واکسیناسیون اشاره کرد.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون یک امر ملی است و باید از همه امکانات موجود در استان برای انجام واکسیناسیون استفاده شود؛ عقب افتادگی‌های کارانه نیز از دیگر مشکلات استان هست که آن را تا حد توان جبران می‌کنیم. متأسفانه از دی ماه تاکنون کارانه پرسنل پرداخت نشده که باعث از دست رفتن روحیه کارکنان می‌شود.

کد خبر 31720
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار