جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
تشریح وضعیت ویروس دلتا/ هنوز به قله پیک پنجم نرسیده ایم
متخصص بیماری‌های عفونی، در ارتباط با وضعیت ویروس دلتا بعد از گذشت چند هفته از شروع پیک پنجم، توضیحاتی ارائه داد.

سید علی دهقان منشادی، به خبرنگار مهر گفت: از آغاز بحران کرونا بسیاری تصور نمی‌کردند کرونا در این سطح وسیع جهان را درگیر کند. امروز اگر چه با گذشت ۱۸ ماه بر دانش و تجربیات ما در درمان کرونا افزوده شده با این حال هر روز با چهره جدیدی و نادانسته‌های زیادی از این ویروس و به خصوص سویه دلتا مواجه هستیم.

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی، افزود: هنوز مشخص نیست ما به قله پیک پنجم رسیده‌ایم یا نه ولی از آمارهای کشوری و شواهد موجود، وضع اغلب بیمارستان‌ها در چند روز اخیر ثابت یا رو به کاهش است.

وی تاکید کرد: باید دید آثار تعطیلات اخیر در روزهای آینده چگونه خواهد بود. واقعیت این است که ما در بیمارستان امام خمینی از فروردین ۱۴۰۰ تا کنون تقریباً جز یک وقفه کوتاه بین پیک‌های چهارم و پنجم، کاملاً زیر بار کووید ۱۹ بوده‌ایم، درست زمانی که مراجعات غیر کرونایی هم ادامه داشت.

دهقان منشادی با عنوان این مطلب که شدت دو پیک آخر قابل مقایسه با سال گذشته نیست، تعداد بستری‌های ما از مرز ۱۶ هزار بیمار هم گذشت. در پیک پنجم روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تریاژ تنفسی و ۸۰ تا ۱۰۰ مورد بستری روزانه در کنار ۵۰۰ بیمار بستری موجود در بخش‌های کووید ۱۹ داریم.

وی با اشاره به کاهش آمار مورتالیتی بیماران کووید ۱۹، افزود: به نظر می‌رسد عواملی چون افزایش تجربیات موفق همکاران، حمایت واحدهای پشتیبانی مجتمع و واکسیناسیون تعداد بیشتری از افراد جامعه در ماه‌های اخیر در کاهش مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ در پیک پنجم مؤثر بوده است.

دهقان منشادی ادامه داد: همچنین اجرای پروتکل بستری موقت در پیک پنجم که در سه فضای تریاژ اورژانس تنفسی، LDR و درمانگاه کووید ۱۹ روزانه به ۵۰۰ بیمار خدمات تزریق رمدسیویر و داروهای سرپایی ارائه می‌کند تأثیر قابل توجهی در کاهش حجم بیماران بستری داشته است.

کد خبر 31726
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار