پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
رعایت شیوه نامه های بهداشتی در رشت به ۵۰ درصد رسید
رشت- فرماندار رشت با اشاره به روند کاهشی آمارهای کرونایی در این شهرستان، گفت: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در رشت به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتح اللهی صبح دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا رشت با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان به بیش از ۵۰ درصد رسیده است، اظهار کرد: برای کنترل و مهار کرونا ویروس باید میزان رعایت‌ها به بیش از ۹۰ درصد برسد.

وی با تأکید بر اینکه بالا رفتن درصد رعایت پروتکل به کاهش شیوع این بیماری کمک می‌کند، گفت: در کنار رعایت پروتکل‌ها باید روند واکسیناسیون نیز تسریع شود تا جامعه هدف بیشتری در برابر کرونا واکسینه شوند.

فرماندار رشت در ادامه با اشاره به اینکه فاز دوم راه اندازی مراکز واکسیناسیون با همکاری و همراهی سپاه در شهرستان رشت در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: ۲۳ پایگاه در مساجد راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۷ پایگاه واکسیناسیون در شهرستان رشت فعالیت می‌کند که با اضافه شدن پایگاه‌های جدید تعداد مراکز به ۵۰ پایگاه خواهد شد.

فتح اللهی با بیان اینکه هم اکنون مجموع بیماران کرونایی بستری در مراکز بیمارستان‌های رشت از هزار و ۷۷ بیمار به ۹۲۶ بیمار رسیده است، گفت: این روند کاهش به معنای پایان و یا کنترل کرونا نیست بلکه همچنان باید شیوه نامه‌های رعایت شود.

وی با اشاره به آمارهای بستری‌های روزانه در رشت، افزود: بستری‌های روزانه از ۱۸۶ نفر هفته گذشته به تعداد ۱۴۰ نفر در روز رسیده است. در تعداد فوتی‌های نیز شاهد کاهش هستیم.

فرماندار رشت به حضور و مشارکت گروه‌های جهادی و بسیجیان در بیمارستان‌ها برای کمک به کادر درمان و پرستاران، ادامه داد: این افراد در پنج بیمارستان شهر رشت برای خدمات رسانی حضور یافته اند.

وی همچنین با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در حوزه فعالیت اصناف، اضافه کرد: در هفته گذشته هزار و ۴۲۷ واحد صنفی تذکر دریافت کرده اند و ۳۴۴ واحد نیز تعهد کتبی و ۵۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شدند.

فتح اللهی به آمار واکسیناسیون گروه‌های سنی اعلام شده در رشت اشاره و اظهار کرد: تاکنون ۱۹۵ هزار نفر دِز اول و ۹۵ هزار نفر نیز دُز دوم را دریافت کرده اند.

کد خبر 31909
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار