پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
روند مطلوب واکسیناسیون در ایلام/۳۳ درصد جامعه هدف واکسینه شدند
ایلام-روند مطلوب واکسیناسیون در ایلام باعث شده هم اکنون ۳۳ درصد جامعه هدف در استان واکسینه شوند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان حکایت از روزهای سخت کرونایی دارد.

با وجود جهش ویروس در استان ایلام، اما در بین مردم مشاهده می‌شود بسیاری از آنها پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و این جای امیدواری دارد. بعضی از افرادی که واکسن تزریق می‌کنند معتقدند که کرونا نمی‌گیرند و اگر مبتلا هم شوند اتفاق خاصی برای آنها هم نمی‌افتد.

کارشناسان بهداشت معتقد هستند بعد از تزریق واکسن هم ماسک زدن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار حایز اهمیت است.

یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه مرحله اول واکسن تزریق کرده‌ام حتی بعد از تزریق واکسن نیز برای پیشگیری پروتکل‌ها را رعایت می‌کنم.

صادق فتحی افزود: مردم نباید فکر کنند که اگر واکسن تزریق کردند به بیماری کرونا دیگر مبتلا نمی‌شون، باید حتماً شیوه نامه‌های بهداشتی را در کنار آن رعایت کنند و تا این بیماری وجود دارد باید موارد بهداشتی و زدن ماسک را فراموش نکنیم.

وی تصریح کرد: مراکز واکسیناسیون استان نیز با تمام توان خود در حال تزریق واکسن جامعه هدف هستند.

روند مطلوب واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف در استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مردم استان ایلام باید بدانند که در خصوص واکسیناسیون فردی که دوز اول واکسن تزریق می‌کند ایمنی برای این فرد ایجاد نشده و حتماً بایستی دوز دوم واکسن تزریق کند و مدت چهار هفته از تزریق آن بگذرد تا ایمنی ایجاد شود.

روند مطلوب واکسیناسیون در ایلام/۳۳ درصد جامعه هدف واکسینه شدند

جمیل صادقی فر افزود: گاهی مواقع افرادی را می‌بینیم که به محض اینکه دوز اول واکسن را تزریق می‌کنند فکر می‌کنند ایمن هستند و تمام پروتکل‌ها را زیر پا می‌گذارند و این افراد متاسفانه به بیماری مبتلا می‌شوند

وی ادامه داد: خوشبختانه روند واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف در استان به سرعت و به خوبی در مراکز درنظر گرفته شده در حال انجام است.

واکسیناسیون مادران باردار

وی تصریح کرد: چند روزی است که واکسیناسیون مادران باردار در استان شروع شده و استقبال نسبتاً خوبی هم وجود دارد.

صادقی فر افزود: با توجه به این شرایط و شرایط حاد شیوع کرونا در استان ایلام واکسینه کردن مادران باردار ایلامی ضرورتی است که دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام آن را در اولویت خود قرار داده است و به همین دلیل بیمارستان طالقانی ایلام را برای امر واکسیناسیون مادران پرخطر ایلامی مهیا کرده است.

وی افزود: در مجموع ۳۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال تاکنون در استان واکسیناسیون انجام گرفته است.

روند مطلوب واکسیناسیون در ایلام/۳۳ درصد جامعه هدف واکسینه شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دو روی سکه مهار کرونا هستند چه خوب است با رعایت بهداشت به روند بهبودی این بیماری کمک کنیم.

بسیج و سپاه در کنار علوم پزشکی استان ایلام

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز از نقاهتگاه بیماران کرونایی در بدره بازدید کرد و در جریان روند فعالیت این نقاهتگاه قرار گرفت.

سردار جمال شاکرمی با تشکر از اقدامات انجام‌شده در راستای مقابله با کرونا بیان کرد: بسیج و سپاه تا امروز در کنار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در راستای مقابله با کرونا قرار داشته و این تلاش‌ها تا شکست این ویروس منحوس ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه اینکه شهرستان بدره فاقد بیمارستان است، مرکز نقاهتگاه که با زحمات همه مسئولان راه اندازی شده از امکانات مناسبی برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی برخوردار نیست.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام عنوان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با رئیس دانشگاه علوم پزشکی ظرف هفته آینده امکانات مورد نیاز برای این نقاهتگاه تهیه و این مرکز تجهیز خواهد شد.

شرایط فعلی کرونایی سخت‌ترین شرایط از ابتدای آغاز این بیماری در کشور و استان است، سرعت انتقال بسیار بیشتر و ویروس نیز هر روز با جهشی جدید خودنمایی می‌کند، در نتیجه می‌طلبد که همه مسئولان بنابر وظیفه و توانایی خود با همه توان در مقابله با کرونا قرار بگیرند تا زودتر بتوانیم از این روزهای سخت عبور کنیم.

کد خبر 31910
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار