شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کاهش سن بستری‌های کرونایی دردزفول/کمبود نیروی انسانی دربیمارستان
دزفول- رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به کاهش سن بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در این شهرستان گفت: با افزایش بستری‌ها با کمبود نیروی انسانی در بیمارستان مواجه شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قمیشی یکشنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار بیماران سرپایی و بستری ناشی از کرونا در شهرستان دزفول همچنان افزایشی است و ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول تکمیل شده است.

وی افزود: با تأمین تعدادی نیرو از سایر منابع و بیمارستان‌ها در حال ایجاد بخش‌های جدید در بیمارستان هستیم اما واقعیت این است که زیرساخت‌های بیمارستان محدود هستند و به دلیل افزایش تعداد بیماران بستری با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند، عنوان کرد: حدود ۶۰۰ بیمار سرپایی نیز خدمات درمانی دریافت می‌کنند؛ در واقع روزانه یک هزار بیمار کرونایی در دزفول در حال درمان هستند که آمار بالایی است و انرژی و منابع زیادی از ما می‌گیرد.

قمیشی با بیان اینکه سن ابتلاء و بستری در دزفول کاهش یافته است، گفت: در میان بستری‌های کرونایی دزفول تعداد زیادی جوان ۲۰ تا ۳۰ ساله مشاهده می‌شود و در میان فوتی‌ها کودک نیز داشته‌ایم که با توجه به این تفاسیر ضرورت دارد که مردم شرایط را جدی بگیرند و عادی انگاری را کنار بگذارند که در غیر این صورت ممکن است زمانی به خود بیایند که دیگر دیر شده است.

وی یادآور شد: اکثر بیماران در شرایطی مراجعه می‌کنند که ریه آنها درگیری زیادی پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به‌شدت بالای انتشار سوش دلتا افزود: پروسه واکسیناسیون در دزفول در حال انجام است و به‌زودی دو مرکز واکسیناسیون دیگر به تعداد مراکز افزوده می‌شود؛ ضمن اینکه در تلاش هستیم تا سهمیه واکسن شهرستان افزایش یابد.

قمیشی در ادامه به کاهش محسوس میزان رعایت موازین بهداشتی در دزفول و افزایش عادی انگاری در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: کادر بهداشت و درمان شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال تلاش هستند و از مردم انتظار دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت از خود و خانواده‌هایشان در کنار کادر درمان باشند.

وی اظهار کرد: در مدیریت بیماری کووید- ۱۹ پیشگیری بر درمان مقدم است؛ بنابراین اکنون که در زمینه واکسیناسیون محدودیت‌هایی وجود دارد که لازم است مردم با رعایت موازین بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمع و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بهبود شرایط بحرانی شهرستان و کشور کمک کنند.

به گزارش مهر، دزفول در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

کد خبر 31912
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار