پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
ایجاد ارزش افزوده بیشتر  شرکت نفت فلات قاره با همکاری پتروشیمی خارگ

رئیس شرکت فلات قاره منطقه خارگبا گفت و گو با خبر گذاری خارک آنلاین گفت: با تعامل و همکاری دوسویه میان دو شرکت ذکر شده در خارک روزانه 115 میلیون فوت مکعب گاز به پتروشیمی خارگ ارسال می شود . که باعث ایجاد ارزش افزوده در این پتروشیمی خواهد شد. 

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین: عباس رجب خانی رئیس شرکت نفت فلات قاره منطقه خارگ در آیین رسمی بهره برداری از پروژه جدید انتقال گاز ظروف تفکیک مجتمع درود 3 شرکت نفت فلات قاره ایران که امروز یکشنبه(24 آذرماه) در جزیره خارگ برگزار شد با بیان اینکه امروز ما به عنوان سرباز گمنام صنعت نفت ایران در جبهه اقتصادی در حال فعالیت هستیم گفت: از سال95 تاکنون روند تامین خوراک پتروشیمی خارگ از سوی شرکت نفت فلات قاره با بهینه سازی واحدهای موجود افزایش مطلوبی یافته است.

 

وی افزود :پتروشیمی حلقه تولید و تکمیلی فلات قاره است و باید گفت: نفت و پتروشیمی با هم پیوندی مستحکم دارند.

 

و تسریع کرد: بحث تو فلرینگ از حدود 8سال پیش در شکل نفت فلات و منطقه بهرگان شروع شد و خوشبختانه امروز شاهد هستیم که با استفاده بهینه از گازهای همراه نفت در منطقه خارگ با روند پرشتاب در مسیر کاهش قرار گرفته اند.

 

رجب خانی افزود: طرح های افزایش انتقال گاز سکوی ابوذر به پتروشیمی خارگ از 3سال قبل آغاز شده و در سال 96 حدود چهارمیلیون فوت خوراک پتروشیمی خارگ افزایش یافت.

 

وی گفت: در مجموع از سال 95 تا 97 تاممین خوراک پتروشیمی خارگ از طریق مجتمع نفتی ابوذر از 21 میلیون متر فوت مکعب در روز به حدود 40 میلیون فوت مکعب بدون صرف هزینه و وقت با بهینه سازی تاسیسات موجود افزایش یافته است.

 

رئیس شرکت فلات قاره منطقه خارگ گفت: از سال 95 اکنون افزایش 7 تا8 میلیون فوت مکعبی خوراک مورد نیاز پتروشیمی خارگ از طریق کارخانه درود2 محقق شده است. مهندس رجب خانی افزود خوشبختانه در سال 97،دو مشعل کارخانه درود 2خاموش شد و بدین ترتیب گاز ارسالی به پتروشیمی خارگ از سوی این کارخانه نیز 4 میلیون فوت مکعب افزایش یافت. و همزمان بدلیل نفت کارخانه درود 2 به مجتمع درود 3 حدود چهار تا پنج میلیون مکعب گاز شیرین تزریقی به برج استریپر درود 2 قطع گردید.

 

وی درباره کارخانه درود 3نیز توضیح داد: اکنون 10میلیون فوت مکعب گاز در روز از مجتمع درود 3 به پتروشیمی خارگ ارسال می شود.که نسبت به قبل از پروژه افزایش انتقال کگاز درود3 که افتتاح گردید چهار تا پنج میلیون فوت مکعب در روز افزایش یافته است. و تعامل همکاری دوسویه و تصمیم گیری مشترک میان شرکت نفت فلات و مجتمع پتروشیمی باعث ایجاد ارزش افزوده هم برای نفت فلات قاره و هم برای پتروشیمی خواهد بود.

 

کد خبر 34

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار