جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
ظرفیت تولید برق در نیروگاه بوشهر به سه برابر افزایش خواهد یافت
رئیس جمهور پس از بازدید از بخشهای مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن در جمع خبرنگاران گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، افزود: دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه ریزی های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته ای مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی است.

رئیسی افزود: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم. رشد و توسعه معنادار دانش هسته ای، ارتقای سطح سایر فناوری ها و فنون را به دنبال خواهد داشت.

رئیس جمهور پس از بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود در حال بهره برداری است و هزار مگاوات برق تولید می کند و این میزان، در فازهای توسعه ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ده هزار مگاوات برساند.

رئیسی افزود: تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین کن هسته ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که از این سازمان انتظار داریم.

انتهای پیام

کد خبر 34321
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار