شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
یک سالن چندمنظوره در روستای بحیری دشتی ساخته می‌شود
ایسنا/بوشهر وزیر نیرو در دیدار با خانواده شهید مهدوی در روستای بویری شهرستان دشتی گفت : به منظور ارج گذاری به مقام شامخ شهدای روستای بویری و به خصوص شهید مهدوی یک سالن چند منظوره در این روستا ساخته می‌شود.

 علی اکبر محرابیان صبح روز پنج شنبه وارد شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی شد

وزیر نیرو در کنار بازدید از طرح های مختلف این وزارت خانه در استان بوشهر ، به عنوان نماینده رئیس جمهوری در شهرستان دشتی حضور یافت.

علی اکبر محرابیان صبح امروز در دیدار با خانواده شهید مهدوی شهید شاخص سال ۹۴ کشور در روستای بحیری شهرستان دشتی در استان بوشهر به مناسبت سی و چهارمین سال روز شهادت این شهید ، اظهار داشت : حماسه شهید مهدوی در مقابله مستقیم با آمریکای جهانخوار در خلیج فارس نشان داد که چگونه هیمنه آمریکایی ها در منطقه توسط جوانان انقلابی شکسته می شود.

وی افزود : این قهرمان ملی در کنار سایر همرزمان شهیدش، نشان داد که انهدام بزرگ ترین اسکورت دریایی تاریخ در سال های پایانی دفاع مقدس چگونه با تاثیر روانی بر فضای بین المللی ابهت کشورمان برای مقابله با دنیای غرب را به رخ جهانیان کشید.

وزیر نیرو تصریح کرد: از انجا که سالانه شاهد اجرای یادواره شهید مهدوی و هم رزمانش در روستای بویری زادگاه این شهید در فضای باز هستیم به درخواست اهالی روستا و به منظور ارج گذاری به مقام شامخ این شهیدان ، یک سالن چندمنظوره در این روستا ساخته می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای صنعت آب و برق استان بوشهر، وی ادامه داد: ساخت این سالن از محل اعتبارات وزارت نیرو تامین و برای برگزاری سالگرد این شهید در ۱۶ مهر سال آینده آماده بهره برداری می شود.

گفتنی است در ۱۶ مهر سال ۱۳۶۶ ،دریادلان نیروی دریایی سپاه به فرماندهی شهید نادر مهدوی در آبهای خلیج فارس در حوالی جزیره فارسی به طور مستقیم با نیروهای نظامی آمریکایی که به آبهای سرزمینی کشورمان تجاوز کرده بودندحماسه‌ای جاوید خلق کردند که در تاریخ ثبت شده است.

 در این رزم نابرابر شهیدان بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی‌ها به فرماندهی نادر مهدوی با ایثار و از خودگذشتگی، بالگرد آمریکایی‌ها را هدف قرار دادند و خلیج فارس را گورستان آن متجاوزان کردند.

حماسه سردار شهید نادر مهدوی درس بزرگی برای آمریکایی‌ها داد و اقتدار همیشگی  و توانمندی ایران اسلامی را در حفاظت و صیانت از مرزهای ایران اسلامی به ویژه خلیج فارس به اثبات رساند.

انتهای پیام

کد خبر 34333
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار