جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
۵ سد جدید در استان بوشهر احداث می‌شود
بوشهر- وزیر نیرو گفت: اولین برنامه ما تکمیل سدهای استان بوشهر است که در همین رابطه احداث پنج سد را در برنامه قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر محرابیان عصر جمعه در جریان سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به استان بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت منابع آبی استان اظهار کرد: نیازمند تأمین منابع پایدار برای آب شرب، صنعت و کشاورزی هستیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک سد بزرگ آب استان بوشهر را تأمین می‌کند و بقیه آب‌های زیرزمینی یا آب‌هایی هستند که از سایر استان‌ها منتقل شده و مقداری هم از طریق آب‌شیرین‌کن‌های موجود تأمین می‌شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اولویت ما تکمیل سدهای استان است که پنج سد را در برنامه قرار داده‌ایم تا به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به ایجاد ظرفیت ۹۰ هزار مترمکعبی آب‌شیرین‌کن، افزود: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری حدود ۲۰ هزار مترمکعب ظرفیت آب‌شیرین‌کن را به مدار بیاوریم و الباقی هم ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۱ وارد مدار می‌شود.

محرابیان با اشاره به ایجاد خط آب شیرین‌کن‌ها و تأمین آب از ۵۰ درصد پروژه‌های جدید استان، ادامه داد: بعد از اجرای این پروژه‌ها آب مورد نیاز برای استان تأمین خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به بازدیدهای خود از دو شهرستان تنگستان و دشتی در استان بوشهر تصریح کرد: در این دو شهرستان از طرح‌های نیمه تمام بازدید کردیم و تصمیماتی در این بازدیدها گرفته شد که بعد از مطرح شدن در شورای اداری استان در حضور رئیس جمهور مطرح خواهیم کرد.

کد خبر 34380
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار