جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
مرزنشینان قاچاقچی نیستند/ لزوم حمایت از لنج‌داران و ملوانان
بوشهر- نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از لنج‌داران و ملوانان گفت: استان بوشهر هیچ سهمی از درآمد صنایع گاز و پتروشیمی نمی‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین کرمی جمعه‌شب در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: بخش عمده‌ای از فعالیت وزارت نفت در استان بوشهر است ولی اهالی این استان کمترین سهم را در مدیریت صنایع مستقر در استان دارند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم قانون مربوط به مجموعه صنعت نفت و گاز در استان بوشهر اصلاح شود و نقشی برای استاندار بوشهر در نظر گرفته شود که نقش تعیین کننده در مدیریت صنعت نفت داشته باشد.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درآمدهای پتروشیمی‌های مستقر در استان بوشهر چند ده هزار میلیارد تومانی است ولی استان بوشهر سودی از این درآمدها نمی‌برد.

وی تاکید کرد: مشکلات آب و راه و ورزش و… را می‌توانیم با کمک همین صنایع رفع کنیم ولی صنایع سیاست آب‌نباتی را در دست گرفته‌اند و می‌خواهند با دادن یک آبنبات مردم استان را راضی کنند.

کرمی تاکید کرد: اینها به واسطه خوراک مجانی و ارزانی که از دولت تأمین می‌کنند سود کلانی به جیب می‌زنند. درصد خالصی از سود این پتروشیمی‌ها نصیب استان شود.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی تجارت مرزنشینی اضافه کرد: قانونی که وجود دارد توسط کسانی تدوین شده که آشنایی با دریا و مرزنشینی ندارد و به ضرر مرزنشینان است.

کرمی افزود: باید قانونی با نظر مرزنشینان تدوین شود. قانون باید اصلاح شود. قانونی تنظیم شود که کردم و نیروی انتظامی بدانند. مرزنشینان ما قاچاقچی نیستند و این کسب و کار از زمان سکونت در استان بوشهر شکل گرفته است. این موضوع به صورت جدی دنبال شود.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمانی در جهاد کشاورزی به عنوان سازمان خرما تشکیل شود که مسائل و مشکلات این حوزه را دنبال کنند.

کد خبر 34384
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار