جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
دولت عزمی جدی برای رفع مشکل اشتغال در نقاط مختلف کشور دارد
بوشهر- رئیس جمهور گفت: دولت عزمی جدی برای رفع مشکلات اشتغال در نقاط مختلف کشور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پایان سفر خود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتظار داشتیم که در اجتماعات مردمی شرکت کنیم ولی توفیق حاصل نشد.

وی اضافه کرد: برای توسعه صنایع پائین‌دستی نفت و گاز و پتروشیمی به منظور ایجاد اشتغال و درآمد پایدار تصمیمات خوبی مد نظر قرار گرفته است.

رئیس جمهور اضافه کرد: نیروی کارآمد استان بوشهر باید در اولویت اشتغال در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع باشد. باید از نیروی توانمند بومی در استان بوشهر استفاده شود.

وی تاکید کرد: شرکت‌های پتروشیمی درآمدهای خوبی دارند و باید سهم خود را در توسعه استان بوشهر پرداخت کنند. مردم می‌بینند که نفت و گاز و پتروشیمی وجود دارد ولی وقتی که سهمی از پتروشیمی در استان نداشته باشند قابل قبول نیست.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: در دیگر استان‌ها هم این نظر را داریم و باید سهمی برای توسعه یافتگی استان و ارائه خدمات از طریق درآمدهای حاصل از نفت و گاز و پتروشیمی پرداخت شود. تحقق حق استان مورد تاکید است.

وی با اشاره به نیازهای استان به آب، تاکید کرد: دو کانال برای تأمین آب استان بوشهر مد نظر داریم که یکی تأمین آب از نیروگاه اتمی بوشهر است و در مرحله اول تا ۷۰ هزار متر مکعب آب از این نیروگاه تأمین خواهد شد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بخش دیگر هم توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها است که باید با تخصیص اعتبارات مورد نیاز هر چه سریع‌تر نسبت به تأمین نیازهای مردم اقدام شود.

وی اضافه کرد: برای تأمین برق از طریق نیروگاه اتمی هم باید اقدامات لازم صورت گیرد. ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر باید به سه برابر وضعیت فعلی افزایش یابد.

رئیسی از تلاش برای تأمین مالی پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز خبر داد و افزود: استاندار بوشهر باید این موضوع را با جدیت دنبال کند تا شاهد تسریع در اجرای این پروژه باشیم.

وی تاکید کرد: اشتغال و مسکن از مسائل مهم در استان بوشهر است که باید زمین مناسب برای ساخت مسکن در استان تأمین شود و نسبت به ساخت مسکن برای افراد فاقد مسکن اقدام شود.

رئیس جمهور از آماده‌سازی هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی برای اجرای طرح‌های آبزی‌پروری در استان بوشهر خبر داد و افزود: در گام‌های بعدی نیز اراضی دیگری برای این منظور اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: دولت عزمی جدی برای رفع مشکلات اشتغال در نقاط مختلف کشور دارد و با همراهی جوانان برای توسعه اشتغال در سطح استان اقدام می‌کند.

کد خبر 34389
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار